بوئینگ برای تسویه حساب 737 حداکثر بیش از 2.5 میلیارد دلار پرداخت خواهد کرد


در نتیجه ، ممکن است هواپیما در هنگام صعود بیش از حد بالا برود و خطر آسیب دیدن موتور را افزایش دهد. برای تصحیح این مسئله ، این شرکت یک سیستم به اصطلاح مانور اضافه کرد تا از زاویه خطرناک هواپیما جلوگیری کند.

این سیستم خودکار طراحی شده است تا در صورت بالا آمدن هواپیما در یک زاویه خیلی شیب دار دماغه هواپیما را به سمت پایین فشار دهد. اما هم در حوادث هوایی Lion Air و هم در اتیوپی ، سنسور شارژ شده برای تشخیص این زاویه از کار افتاد و سیستم MCAS بارها دماغه هواپیما را به سمت پایین هل داد و باعث غواصی هایی شد که خلبانان نتوانستند سرانجام بهبود یابند.

تحقیقات متعدد به عدم گشودگی بوئینگ در مورد سیستم جدید فرمان اشاره کرده و گزارش گسترده ای در مورد سقوط کمیته حمل و نقل و زیرساخت های مجلس که در ماه سپتامبر منتشر شد ، نشان داد که خلبانان این شرکت در به اشتراک گذاشتن اطلاعات مربوط به سیستم جدید در آن زمان با FAA موفق نبودند. از یک فرآیند صدور گواهینامه برای جلوگیری از تحمیل الزامات جدید آموزش خلبانی توسط آژانس.

سیستم کنترل همچنین از کتابچه های راهنمای هواپیما و مطالب آموزشی خلبانان حذف شده است ، به این معنی که خلبانان از سیستم اطلاعاتی نداشته اند.

متون منتشر شده توسط کمیسیون در اکتبر 2019 بین کارمندان بوئینگ مارک فورکنر و پاتریک گوستاوسون ، در 16 نوامبر 2016 ، به ویژه وحشتناک بود ، با شکایت فورکنر از “عصبانی بودن” سیستم MCAS در آزمایش های شبیه ساز و نگران که “اساساً به ناظران دروغ گفته است (ناآگاهانه). “


منبع: nice-words.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>