راهنمای تشخیص معایب پیستون

سطوح جانبی پیستون به دامن پیستون مشهور است. دارای نوار فولادی ریخته گری شده و همینطور یک چاک در بدنه میباشد که از حوزه‌ رینگ تا دامن پیستون کشیده شده.این پیستون ها حرکت نرمی در درون سیلندر دارند. تقریباً همه پیستون های مدرن اهمیت دریچه ای هستند که مسافت ای را در اطراف دریچه ها در بالای ضربه پیستون ساخت می کند. حلقه های پیستون در اطراف پیستون قرار می گیرند و مسافت مقداری در میان دیواره پیستون و سیلندر تولید می کنند. همانگونه که ملاحظه می شود مهم وجود لبه شیبداری در نصیب بالایی رینگ پیستون، وقتی که پیستون و رینگ به سمت بالا حرکت می کنند، حلقه بر بر روی لایه روغن روی جداره سیلندر لغزیده و از جارو نمودن روغن به سمت محیط احتراق دوری می شود، درحالیکه زمان حرکت رینگ و پیستون به سمت پایین، بوسیله لبه تیز رینگ، روغن ها از بر روی دیواره سیلندر جارو شده و از شیوه جا رینگی و سوراخ ها و شیارهای جا رینگی به باطن پیستون و نهایتاً به درون کارتل ساماندهی می شود. پیستون استوانه توخالی سربسته ای است که نیروی احتراق را توسط شاتون به میل لنگ منتقل می کند و اغلب از جنس چدن و به دو روش ریخته گری و آهنگری ساخته می شود و یک عدد از قطعات متحرک و اصلی موتور میباشد که در داخل سیلندر به طور متناوب حرکت رفت و برگشتی انجام داده تا چهار تراز اهمیت چرخه یعنی مکش ، تراکم ، احتراق – انبساط و تخلیه ( خروج دو ) صورت می گیرد، پیستون از چهار قسمت با تشکیل شده است: 1.تاج پیستون 2.حامل حلقه ها 3.دامن پیستون 4.جایگاه پین . در چنین مواقعی حروف C-L نشان دهنده فشار ناچیز و C-H بیانگر (فشار بالا) خواهد بود. انواع متفاوتی از تاج در موتورهای تولیدی وجود داراست ، ولی معمولاً تاج صاف ، گنبدی یا این که روکش دار خواهد بود. علاوه بر همین ، بسیاری از موتورها پیستون را حیاتی به کار گیری از روغن اسپری شده در قسمت زیر خنک می کنند. در شکل تحت ، سرسیلندر یک اتومبیل کلیدی سیلندرهای دو سوپاپه را تماشا می کنید ، توجه نمایید که در بالای هر سیلندر دو سوپاپ طراحی شده است. رینگهای روغنی دهانهدار هستند که همین دهانه به تهیه و تنظیم قطر آن‌ها حیاتی قطر پیستون و سیلندر کمک میکند. به همین استدلال هست که معاینه ظریف پیستونها می تواند به مکانیک ها کمک نماید که منشا پیدایش انواع در موتور و یا این که تهیه و تنظیم نبودن موتور را بتوانند تشخیص دهند . این حلقه ها حیاتی شکاف کوچکی شکسته شده اند که به آن‌ها امکان نصب و برداشتن بر روی پیستون را می دهد. شکاف ریز در میان پیستون و دیواره سیلندر بوسیله رینگ های پیستون ، که در شیارهای بر روی پیستون در منطقه ای معروف به تسمه پیستون قرار می گیرد ، مالامال می شود. این دستگاه طوری طراحی شده می باشد که در حرکت رو به بالا روی روغن می لغزد و در حرکت رو به پایین آن را خراش می دهد. پیستون از آلیاژ آلومینیوم ساخته می شود (آلیاژ آلومینیوم مخلوطی از آلومینیوم و فلز های دیگر است)،زیرا فلز سبکی است.وزن هر پیستون در حدود 450/0 کیلو گرم (1پوند)است.دامنه یا قسمت زیر پیستون را می تراشند تا نیز وزن آن کاهش یابد و نیز جا برای وزنه های تعادل میل لنگ گشوده شود. در اثر همین حرکت رفت و برگشتی، انرژی گرما به انرژی مکانیکی و برعکس تبدیل می شود. از مهمترین نصیب های پیستون ، سطح بالایی آن می باشد ، شکل مرحله بالای پیستون بر طریق احتراق ادغام سوخت و هوا اثر می گذارد و در صورتی که تراز بالایی پیستون به خوبی طراحی شود اختلاط ترکیب سوخت و هوا بهتر شده و باعث تولید توان بهینه می شود. درهنگام عملکرد، اثر آببندی اتصال مورب قطعا از پیستون حلقه ها حیاتی یک اتصال مستقیم خوب تر است. ممکن می باشد این سوال برای شما پیش بیاید که استفاده از انژکتورشوی ها چه ارتباطی دارای قفل و چسبنگی حلقه دارااست ؟ در حالی که ما می خواهیم یک مهر و موم مقاوم در برابر گاز داشته باشیم ، ما همینطور نیاز داریم که پیستون به آرامی در طول سیلندر اهمیت دست‌کم اصطکاک حرکت نماید ، بنابراین پیستون به کمی فاصله نیاز دارد. پیستون در پیشرانههای درونسوز اهمیت بسیار بالایی دارد و هر چندین بده بستان آن به ندرت و در دوران سرویسهای اصلی ممکن است رخ دهد البته می توان در مواردی که به تاج همین قطعه نگاه میکنیم، از نشانههای بر روی آن به سلامت و یا مشکلات کاری پیشرانه پی ببریم. انتهای تبارک حیاتی درزهای یاتاقان هست که اصطکاک را به دست‌کم می رساند و مسافت مطلوب روغن را اهمیت میل کروم روی میل لنگ محافظت می کند. توضیحات بیان شده درباره اجزا و عملکرد پیستون بیان کننده اصلی روانکاری و روغنکاری مناسب همین قطعه دارد. در بین پیستون و دیواره سیلندر آب بندی محکمی وجود دارد. موتورهای تولیدی مدرن اصطکاک در میان پیستون و دیواره سیلندر را اهمیت استعمال از روکش های پیستون ناچیز اصطکاک ، عمده کاهش می دهند. پیستون های آلومینیومی در هر دو نوع، انتقال حرارتی بالایی دارا هستند و شکلپذیری خوبی نیز برخوردارند و درنتیجه خطر شکستن آن‌ها کاهش است، ولی قیمتشان نسبت به پیستون های چدنی اکثر است. پیستون های آلومینیومی انتقال حرارتی بالایی دارند. لوله پیستونی، در کنار لوله سیلندری هیدرولیک یک عدد از مهمترین بخش های موتور خودرو را تشکیل می دهد. اگر از تایپ کردن همین مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در آیتم پیستون تبریز پژو لطفا از کاغذ ما بخواهید.

حتما بخوانید:
راهنمای طراحی اتاق هتل