پیستون از دو جنس آلیاژ آلومینیوم و یا آلیاژ چدن ساخته میشوند که هر کدام دارای مزایا و معایبی هستند. اگر پیستون پهن یا قطر بزرگ را کنار پیستون با قطر بسیار کم قرار دهیم ( شاتون یک اندازه باشد ) , پیستون nfu شاهد این خواهید بود که قدرت تولیدی بسیار زیادتر از قدرت پیستون لاغر است . همانطور که میدانید بهترین نوع برای این وسیله , piston 4g63 size پیستون لاغر با شاتون به شدت کوتاه است تا بتواند سرعت بسیار زیادی را تولید کند . در پایین پیستون ، سوراخی در جهت عرض پیستون ایجاد شده است ، این سوراخ جهت اتصال پیستون به شاتون ایجاد شده است. این قطعه، داخل سوراخ های موجود در بوش سیلندر به شکل عمودی حرکت می کند. اجازه می دهد هوا به محفظه سیلندر وارد شود. دیواره پیستون در این سطح پایینی گرد و به شکل بیضی طراحی میشود که ضمن فراهم آوردن حرکت سهلترش در سیلندر، پس از انبساط این قطعه در اثر حرارت بالای محفظه احتراق، کاملا فرم استوانه به خود میگیرد. این موضوع به این دلیل می ­باشد که سرسیلندرها در اتاق احتراق قرار دارند و به راحتی تحت تاثیر حرارت قرار می­ گیرند.

این موتورها در عین کوچکی و کم حجمی قابلیت دور گیری سریعی داشته و نیز دارای گشتاور سرعتی می باشند (منظور اینکه شتاب دهی خودرو را در دورهایی پایین نیز به راحتی میسر نمایند). باید توجه نمود که رینگ باید به راحتی در شیار رینگ پیستون قرار گرفته و جای حرکت داشته باشد. این نوع از نحوه قرارگیری سیلندر ماشین تنها برای موتورهای هوایی (موتورهایی که تنها بر روی انواع هواپیماها نصب می شوند) بوده و موتورهایی هستند که باید توسط هوا خنک کاری بشوند. در نتیجه حرارت موتور از بین سیلندر و پیستون در تبادل قرار می­ گیرد. زمانی که پیستون سرد است، میزان لقی آن هم افزایش پیدا می ­کند، این زمانی اتفاق می ­افتد، که موتور خاموش است، اما وقتی موتور حرکت کرده و حرارت تولید می­ کند، پیستون، سریع انبساط پیدا کرده و لقی نیز برطرف می­ گردد. حال برای توقف خودرو نیاز به عضوی است که نیروی اصطکاک منفی (مخالف حرکت گردشی چرخ) را برای ما ایجاد کند، این عضو لنت نام دارد. حال برای توقف خودرو نیاز به عضوی است که نیروی اصطکاک منفی (مخالف حرکت گردشی چرخ) را برای ما ایجا کند، این عضو لنت نام دارد. دریک طرف آن، لنت تکیه میکندودرطرف دیگرش،فقط یک پیستون هیدرولیکی وجود دارد، که در پشت سر لنت دیگر قرار میگیرد.

بوستر پیستون بزرگی داردکه در موقع استفاده از ترمز طرف جلوی آن(سمت سیلندر اصلی) به خلا موتور وطرف عقب آن، به فشار جو مرتبط است. فشار زیاد گازهای محترق شده پیستون را به طرف پایین میراند. سیستم اگزوز خارج کرد گاز حاصل از احتراق سوخت بسیار مهم است که این امر با انتقال گازهای زائد از سیلندر موتور به داخل منیفولد خروجی و سپس منبع اصلی اگزوز که صدا را کاهش میدهد صورت میگیرد. این آلودگی می تواند منجر به خراشیده شدن سیلندر و در نهایت خرابی آب بندها شود. ترکیدگی موتور به معنای ایجاد شکاف در بدنه و درز موتور است که در اثر عوامل متعددی نظیر گرم شدن بیش از حد موتور یا سرد شدن ناگهانی آن رخ می دهد. در برخی از مواقع جنس سیلندرها را از چدن خاکستری یا آلیاژی از چدن می­ سازند. آرایش سیلندرها در اکثر موتورهای 4 سیلندر دنیا به این شکل است. علت نامگذاری سیلندر خشک، دیواره سیلندر می ­باشد، که با توجه به ضخامت مشخص دیواره سیلندر به طور مستقیم با آب خنکاری نمی­ شود.

در این روش به هنگام تعمیر، دیگر نیاز به تعویض پیستون نخواهد بود، این در حالیست که در تعمیر سیلندر خشک، حتما باید پیستون تعویض گردد. انتقال گرما از پیستون به جداره سیلندر: همانطور که در بالا عنوان شد دمای پیستون به هنگام کار به شدت افزایش مییابد و باید دمای آن کاهش پیدا کند که رینگها در این امر تاثیرگذار بوده و با انتقال گرمای پیستون به سیلندر که دمای پایینتری دارد به کاهش دمای پیستون کمک میکند. عملکرد پیستون برای موتور مهم است، به همین دلیل برای سهولت حرکت پیستون باید لقی بین پیستون وسیلندر برطرف شود و مابین آن ­ها روغن­کاری گردد تا فاصله برطرف بشود. جنس واشر سرسیلندر باید به این صورت باشد که میزان حرارت دریافتی را در خود نگه ندارد و به بیرون بفرستد، به همین دلیل جنس آن از مس و فولاد و همچنین آزیست می ­باشد. این فشردگی آنچنان زیاد است که باعث ایجاد حرارت بسیار بالا میگردد.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت پیستون گاز موتور سیکلت.

ایندکسر