پژو 207 در دو تیپ دندهای و گیربکس اتوماتیک اساسی موتور TU5 یا این که همان پیشرانه مشترک با 206 عرضه گردید. 207 در 2 تیپ دندهای و اتوماتیک ( Al4 ) اصلی پیشرانه مشترک اصلی پژو 206، به این معنی که به عبارتی TU5، عرضه شد. در دفترچه راهنمای پژو 206 هاچبک و صندوقدار مدل 1398 (Nov 2019) و همینطور دفترچه راهنمای پژو 206 جور 1399 (July 2020) هم روغن موتور مناسب به جهت 206 صندوقدار و هاچبک (گیربکس دستی و اتوماتیک) مهم ویژگیهای API: SL ، SAE : 10W40 و حجم مناسب روغن موتور همچون پژو 206 سال 97 میباشد. 206 در دورهای معرفی شد که پژو از حیث مالی احوال چندان مطلوبی نداشت. مقطع شکوفایی صنعت فرانسه بعد از آن از نزاع جهانی دوم شروع و پژو کلیدی خودروسازان بخش اعظمی در سراسر جهان وارد معامله شد. پژو، خودروسازی که نخستین خودروی خویش که خودروی ابتدایی ( سهچرخ ) بود، را در سال ۱۸۸۹عرضه نمود، حالا به عنوان یکی از بزرگترین خودروسازان عالم شناخته میشود. حالا نیز خیلی از اشخاصی که قصد تقویت خودرو های خانواده ۲۰۶ را دارا‌هستند سراغ ECU 7.4.4 میروند و ۷.۴.۵ را کنار می گذارند. برخلاف خودروی پراید که در ارتفاع سه ده سال عمر خود شاخصهای متفاوتی به جهت روغن موتور مناسب مدلهای پراید پیشنهاد شده بود و هر پرایدی روغن موتور خاص خویش را داشت، خوشبختانه کلیدی وجود تیپهای متعدد پژو 206 و پژو 207i دارای انواع متعدد از پیشرانهها همچون TU3 و TU5 روغن موتور مطلوب خانواده 206 حیاتی ویژگیهای یکسانی میباشد. جمهوری اسلامی ایران خودرو پژو 206 را در6 تیپ مختلف اهمیت عنا وین پژو 206 تیپ 1، تیپ 2، تیپ 3، تیپ 4، تیپ 5 و پژو 206 تیپ 6 تولید نموده میباشد که همین شش تیپ از حیث مشخصات فنی و امکانات رفاهی تفاوتهایی مهم هم دارند. 206 به عنوان نهایی تیر پژو در سال 1998 رونمایی شد؛ هاچبک فوقالعادهای که به طرزی وحشتناک از سوی بازارهای جهانی اهمیت استقبال روبهرو شد؛ این فرمان سبب ساز شوید 206 برای پژو ناجی شود. همینطور مانیتور لمسی، غربیلک امر تازه کلیدی دکمههای کنترل سیستم صوتی و کروز کنترل، دیلایت، دوربین و سنسور عقب از گزاره امکانات اضافه شده به 207 جدید هستند. همونطور که گفته شد، آب نامرغوب می تونه منجر تشکیل لجن در سیستم خنک کننده بشه و مشکلات عدیده ای رو به دنبال داشته باشه. در آیتم بعدی وقتی خودرو سرد است و آغاز به گرم شدن میکنه و درجا عمل میکنه و آمپر دمای ۸۹ یا این که ۹۱ (بسته به ترموستات شما) رو نشون میده… این اتومبیل در سال 82 به تولید رسید و بسیار هم گزینه اعتنا ارگان های مدنی قرار گرفت. دوستانی که ۲۰۶ اونها بیشتر از سه سال فعالیت کرده، مراقب باشن که به هیچ وجه از ضد یخ های به اصطلاح اسیدی به کارگیری نکنن! میتونید از ضد یخ پارس حساس قوطی فلزی استعمال نمایید و اکیدا توصیه میشه درصورتیکه در حیطه مضاعف سردسیری زندگی نمیکنید، یه لیتر ضد یخ اکثر به آب رادیاتور بیشتر نکنید! بهترین و مناسبترین آب به جهت رادیاتور ۲۰۶ ، ترکیب آب مقطر با ضد یخ هست. برای همین نهایتاً جانشین آن در آخرها دهه نود مهم کد 206 معرفی شد. در تولید پژو 206 در سراسر عالم از 13 دسته پیشرانه به عنوان قلب تپنده خودرو در حجمهای 1 لیتری، 1.1 لیتری، 1.4 لیتری، 1.6 لیتری، 1.9 لیتری و 2 لیتری بنزینی و دیزلی به کارگیری شده می باشد که هر یک از همین پیشرانهها نیز کد و اسم متفاوتی را دارا هستند. موتور TU5 اهمیت حجم 1587 سی سی ساخت شده است.ابتدا در دو گونه 8 و 16 سوپاپ در دسترس بود البته از این در میان صرفا مورد 16 سوپاپ دارای اقتدار 109 اسب بخار باقی باقیمانده است، چنانچه چه گونه اسپورت این موتور هم کلیدی قدرت 122 اسب بخار به سیتروئن C2 VTS قدرت بالاتری را می داد. هر یک سری در ماشین های مختلف دیگری هم ز در سراسر عالم شاهد همین موتور قلیل استهلاک و مالامال عجله هستیم، البته اولین خودروی کشور‌ایران که مجهز به این موتور بود، محبوب ترین ماشین نزد جوانان یعنی همان پژو ۲۰۶ بود. شفیعی ادامه داد: در گونه های دوگانه سوز به علت عمل کرد موتور دارای دو جور سوخت و دو مدل انفجار در سیلندر موتورها زود از تهیه خارج می شود و البته فیلر آن ها هم زودتر به نیز می خورد. چرا ترموستات ها خراب میشوند؟ همین مزیت میتواند خصوصیت مهمی برای مصرف کنندگان تلقی شود چرا که خلل بزرگی از آنان را در مقایسه دارای محصولات پیشین برطرف کرده است. به شکل کلی میتوان گفت که پژو پارس حیاتی اعتنا به بها و امکاناتی که دارااست میتواند نمره قابل قبولی را در بازار ماشین به دست آوردن کند. ولی ناگفته نماند که در سطر عقب همین خودرو، فضای قابل قبولی برای سر سرنشینان بلندقد وجود نداشته و این مورد قضیه می تواند در سفرهای طولانی به جهت اینگونه اشخاص آزاردهنده باشد. تشخیص عیب واشر سر سیلندر کار ساده ای نمیباشد و باید به وسیله افراد اهل حرفه باز‌نگری شود ولی علائم شایع آن سفت شدن بیش از حد شیلنگهای رادیاتور هنگام گرم بودن موتور (در حدی که حیاتی دست نتوانید آنان را فشار دهید)، قلیل نمودن مداوم آب رادیاتور، چرب شدن و یا این که قهوه ای شدن آب منبع، بد کار نمودن موتور هنگام آغاز اول صبح و شنیدن صدایی مانند گشوده نمودن در نوشابه زمان باز کردن در رادیاتور (پس از پایین اومدن آمپر آب)، جوش زدن و سریز شدن آب از منشا در هنگام گاز دادن هست که نشان از وجود کمپرس موتور در باطن سیستم خنک کننده است. در صورتی که از نوشتن همین مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در گزینه موتور tu5 پیچ هواگیری رادیاتور پژو پارس tu5 لطفا از برگه ما بخواهید.

ایندکسر