گفتیم که ارتفاع پیستون از قطر آن بخش اعظم است. روغنی که روی سینی کارتر میریزد ناشی از این اقدام است. این مرحله صاف از شیوه تولید یک انحنا ریز بر روی رینگ موتور بوجود میآید که حیاتی دیده هم دیده نمیشود. قطعاتی که از طرز اکستروژن سرد ساخت میشوند، به استدلال داشتن مرحله مرغوب و دقت ابعادی بالا دیگر نیازی به عمل اضافی ندارند یا صرفا میزان دوچندان جزئی پرداخت کاری برای آنها واجب است. بطورکلی وارد کردن فشار بیش از حد به موتور سبب می شود تا قطعاتی نظیر، رینگ و پیستون و بوش اتومبیل خراب شوند. فشار تمام موجود بین بیلت و گوشه و کنار و بیلت حساس قالب به خاطر عدم وجود اصطکاک ناشی از بیلت کلیدی گوشه و کنار ناچیز میباشد. پرهیز از ورود آب و مایعات خنک کننده فضای کارتر به درون گوشه و کنار احتراق. این قطعه به تیتر جزء متحرک گوشه و کنار احتراق می بایست توانایی تحمل نوسانات فشار، تنش های دمایی و بارهای مکانیکی را دارا باشد. البته درصورتیکه پیستون را پهن و ارتفاع شاتون را کوتاه کنیم اتفاقی که میافتد این است که توان تولیدی و شتاب تولید شده به قدری زیاد می باشد که میتونیم به جهت نمونه ; لندکروز را نام ببریم . پس از اتومبیل کاری پیستون آن را طبق روال خاصی گرم و سرد می کنند و به اصطلاح بر روی آن عملیات گرمایی انجام می دهند تا خاصیت مطلوب را پیدا کند . در وضعیت های شدید خیس این فرمان می تواند منجر خوردگی کناره سیلندر شده و و بخش مربوطه رد سر سیلندر را نیز دچار خوردگی نماید . همین رینگها اصلی خاصیت ارتجاعی بالای خود، هنگام انبساط کاملا به دیواره سیلندر چسبیده و مانع از شکافت گازهای احتراق به بیرون از فضای احتراق میشوند. از آنجایی که ضربات پیستون به شاتون منتقل می‌شود این قطعه بایستی در برابر ضربات استحکام به اندازه داشته باشد به منظور از فولاد ساخته میشوند. یک عدد از این تجهیزات مهم، پیستون می باشد که میتواند براساس مکانیزم طراحی شده انرژی حاصل از احتراق سوخت در موتور را به حرکت رفت و برگشتی تبدیل نموده و در غایت این حرکت، به چرخها و به شکل حرکت چرخشی منتقل میشود. کروم به کار رفته در این دسته رینگها باعث کاهش ساییدگی خواهد شد. باطن همین حلقه پیستونها یک فنر پیچشی تعبیه شده است. رینگ پیستون یا رینگ موتور نیز جزو قطعات موتوری هستند. هرچقدر پیستون قطر بزرگی داشته باشد سیلندر هم بایستی حساس قطر بزرگتری باشد . در مقابل، پیستون آهنگری مهم اعتنا به بدنه فشرده تر، اهمیت قدرت بیشتری نسبت به مدل ریخته گری شده است. خراب شدن این قطعات در حقیقت به خارجی یا این که داخلی بودن خودرو شما چندان ارتباطی ندارد. در رخ ذیل ، این اجزا را می بینید. اگر از نوشتن همین مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید دیتاها بیشتری در مورد خلاصی پیستون در سیلندر لطفا از کاغذ ما بخواهید.

ایندکسر