شناسایی مواردی که باعث شده‌اند وب سایت سئوهکر در رتبه‌بندی جستجوگر‌ها پایین باشد

وب سایت هایی که به دلیل عدم رعایت مسائل سئو در رتبه بندی جستجوگر ها پایین هستند، در واقع دچار مشکلاتی مانند مح

توسط مدیر سایت در 9 تیر 1402

وب سایت هایی که به دلیل عدم رعایت مسائل سئو در رتبه بندی جستجوگر ها پایین هستند، در واقع دچار مشکلاتی مانند محتوای کم کیفیت، نامناسب یا تکراری، کدهای ناهنجار و بی اهمیت، شناسایی نشده یا مسدود شده توسط جستجوگر ها، ارتباطات بد استفاده شده با دیگر وب سایت ها، ارتباطات نامرتبط با کلمه کلیدی مورد نظر، عدم استفاده از تکنولوژی های جدید برای بهبود سرعت صفحه و پاسخگویی طبیعی از جانب کاربران، فاصله بین صفحه ها و محتواها، انعطاف پذیری نداشتن برای دسترسی کاربران به سایت و صفحات دیگر، و دیگر مشکلاتی می باشند.

عدم رعایت مسائل سئو در وب سایت می تواند بیش از حد به تکرار کلمات کلیدی توسط سئوها و استفاده از روش های نابجایی منجر شود. برای مثال، در صورتی که وب سایت شما بیش از حد از کلمات کلیدی استفاده کنید، جستجوگر ها ممکن است آن را به عنوان عمل به غلط شناسایی کنند و به جای بهبود رتبه بندی، به دلیل عملکرد ضعیف شما، آن را هم بیشتر پایین بیاورند.

از آنجا که جستجوگر ها به روابط بین وب سایت ها به عنوان یک عامل برای رتبه بندی استفاده می کنند، وب سایت هایی که به محتوای نوآوری کمی دسترسی دارند نیز مشارکت نمی کنند. در واقع جستجوگر ها با توجه به محتوای شناخته شده به صورت ابتکاری می توانند بهترین عملکرد را در برابر سایر وب سایت ها نمایش دهند.

به عنوان یک سئوهکر باید به رعایت یک سری مسائل توجه کرد تا به رتبه بندی مناسب در جستجوگر ها دست یابید. نه تنها محتوا و کلمه کلیدی یک وب سایت بلکه سرعت صفحه، انتخاب دامنه، بهینه سازی تصاویر، پشتیبانی از ارتباطات عمومی و شبکه های نرم افزاری، بافت داخلی صفحه و دیگر عواملی که باعث بهبود رتبه بندی جستجوگر ها می شوند. به کسب و کار خود به عنوان یک کارآفرینده و با استفاده از روش های سئو، بیشترین توجه را بپردازید تا رتبه بندی وب سایت خود را ارتقا بخشید.



"محتوای نامناسب (محتوای بدون ارزش، دارای کلمات کلیدی اغلب تکرار شده، کپی شده از سایر وب سایت ها

محتوای نامناسب به معنای وجود مطالب بدون ارزش و اهمیت در یک وب سایت است. این محتوا بیشتر شامل مطالبی است که فقط برای تولید ترافیک و جذب بازدیدکننده ساخته می‌شود و نیازی به مفید بودن برای کاربر ندارد.

محتوای بدون ارزش، معمولاً شامل کلمات کلیدی تکراری و بیش از حد است. این کلمات در آدرس سایت، در متن محتوا، یا در برچسب‌ها و عناوین که به عنوان بخشی از بهینه‌سازی موتورهای جستجو بکار می‌روند، تکرار می‌شوند.

همچنین، بسیاری از وب‌سایت‌ها در تلاش برای جذب بازدیدکننده، محتوای خود را از سایر وب‌سایت‌ها کپی کرده و در وب‌سایت خود منتشر می‌کنند. این عملیات برای بهبود جایگاه سایت و افزایش ترافیک مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما با توجه به محتوای کپی‌شده، دراز مدت برای سایت ضرر خواهد داشت.

این نوع محتوا تنها به موتورهای جستجو اهمیت می‌دهد، در حالی که کاربران برای یافتن محتوای مفید به وب‌سایت مراجعه می‌کنند. بنابراین، وجود محتوای نامناسب که بدون ارزش و کپی شده است، نه تنها برای کاربران منفعتی ندارد، بلکه موجبی برای سایت نیز ندارد. بنابراین، بهتر است که سایت‌ها تلاش کنند تا در محتوای خود ارزش افزوده ایجاد کنند و مطالبی را منتشر کنند که برای بازدیدکننده‌های سایتشان مفید باشد.



1. ابزارهای سئویی نامناسب

ابزارهای سئویی، یکی از ابزارهای مهم و ضروری برای بهبود سئو سایت های وب مستر ها هستند. اما متاسفانه در بعضی از موارد این ابزارها نامناسب و مضر برای سئوی سایت ها می توانند باشند. برای این کاربران بهتر است با دقت و اطمینان خود از این ابزارها موقع استفاده کنند و در صورت ارایه ابزار جدید، به عنوان نمونه کوک وب، آن را ارزیابی کنند.

ابزارهای نامناسب دیگری که برای سئو سایت ها مضر هستند شامل ابزارهای واگذاری محتوا و تنظیمات نامناسب برای موتورهای جستجو مانند استفاده از کلمات کلیدی بیش از حد، تکرار آن ها در متون و عناوین قابل مشاهده، ارسال نامناسب عنوان و متا توضیحات و ... است.

بنابراین باید به عنوان کاربران مطمئن شویم که از ابزارهای برتری همچون گوگل انالیتیکس، گوگل وب مستر و... استفاده می کنیم و همچنین به حقیقت اطمینان حاصل کرده و اطلاعات دقیقی در مورد استفاده از آن ها از منابع و مقالات جامع و معتبر دنبال می کنیم. در واقع با اینکار می توانیم به بهبود سئو سایت های خود بسیار کمک کنیم و سئوی بهتری داشته باشیم.



2. ساختار و طراحی وب سایت نامناسب

ساختار و طراحی وب سایت نقش بسیار مهمی در جذب کاربران و رضایت آن‌ها از محتوا و خدمات سایت دارد. اما یک ساختار و طراحی نامناسب می‌تواند باعث احساس عدم راحتی و ترس در کاربران شود و انتظارات آن‌ها را نتواند برآورده کند.

یکی از رایج‌ترین اشکال ساختار و طراحی نامناسب وب سایت، شامل چیدمان غیر منطقی و بدون ارتباط در صفحات مختلف است. به عبارت دیگر، از دید کاربران، اطلاعات و محتواهای مورد نیاز در جاهایی قرار دارند که با منطق و حس واقعی کاربران سازگار نیستند.

همچنین، استفاده از رنگ‌های بدون هماهنگی و شلوغی، ترکیب داشتن فونت‌های گوناگون و کند بارگذاری شدن صفحات، از دیگر اشکالات ساختار و طراحی نامناسب وب سایت هستند. این موارد باعث می‌شوند که کاربران نتوانند به راحتی به دنبال محتوای مورد نظر‌شان بگردند و از بازدید از سایت لذت ببرند.

ضمنا، عدم توجه به آسیب‌پذیری‌های امنیتی و استفاده از کدهای نامرتبط و مشکوک در ساختار وب سایت، باعث افزایش خطراتی مانند هک شدن سایت و سرقت اطلاعات کاربران می‌شود.

به طور کلی، باید توجه داشت که ساختار و طراحی موثر و کارا در وب سایت، با توجه به بخش‌های مختلف سایت و نیز با توجه به نیازهای کاربران، باید طراحی و اجرا شود. همچنین، تلاش برای حفظ امنیت سایت و پشتیبانی و تکامل مداوم آن، از اهمیت بسیاری برخوردار است.



3. محتوای کم کیفیت یا نامرتبط

یکی از مشکلاتی که در بسیاری از محتواهای اینترنتی مشاهده می‌شود، وجود محتوای کم کیفیت و نامرتبط است. برخی از وب‌سایت‌ها و کانال‌های تلگرامی و اینستاگرامی بدون توجه به این موضوع، مطالبی را با کیفیت پایین و بی‌ارتباطی با موضوع اصلی خود، منتشر می‌کنند.

این نوع محتواها با توجه به کمبود فضا و افزایش تعداد وب‌سایت‌های جدید، از یکی از دلایل اصلی کاهش میزان بازدید و رونق کسب و کار وب‌سایت‌ها محسوب می‌شود. بعضی از مخاطبان ممکن است با یافتن محتوای کم کیفیت کاستی در اعتماد و تصمیم‌گیری خود برای انتخاب وب‌سایت‌های قابل اعتماد را تجربه کنند. این امر باعث شده تا کاربران به دنبال وب‌سایت‌های با سطح کیفیت بالاتر و محتوای کاربردی‌تر بگردند.

این مسئله نه تنها درباره محتوای تولیدی خود وب‌سایت‌ها صادق است، بلکه ممکن است به دلیل لینک‌دهی به محتوای غیرمرتبط و بی‌ارتباط با محتوای اصلی وب‌سایت، شبکه محتوایی که وب‌سایتی در آن واقع شده است، کم کیفیت باشد که می‌تواند بر کیفیت تجربه کاربر تاثیر منفی بگذارد. به عنوان مثال، لینک دادن به محتوایی در مورد تور‌های گردشگری در وب‌سایتی که محتوای اصلی آن در مورد دانشگاه و تحصیلات است، می‌تواند منجر به کاهش اعتماد کاربران به اطلاعات ارائه شده در این سایت شود.

در کل، محتوای کم کیفیت یا نامرتبط می‌تواند باعث تضایر در تجربه کاربران شود و رونق کسب و کار وب‌سایت‌ها را کاهش دهد. به همین دلیل، وب‌سایت‌ها باید با دقت به انتشار محتوای کیفیتی و مرتبط با موضوع اصلی خود توجه کنند تا دست اندازهایی که ازدیاد تعداد وب‌سایت‌ها ایجاد شده است، ضربه نخورند.



4. عدم بهینه‌سازی برای دستگاه‌های موبایل

در دنیای امروز، دستگاه‌های موبایل جزء اجزای ضروری و رایج زندگی روزمره مردم شده‌اند. این دستگاه‌ها از آنجایی که کوچک و قابل حمل هستند و یکپارچه برای اجرای محاسبات پیچیده و فضای ذخیره‌سازی داده‌ها مناسب هستند، به عنوان یک پلتفرم کوچک محسوب می‌شوند. اما عدم بهینه‌سازی برای دستگاه‌های موبایل اصلی‌ترین اشکالی است که این دستگاه‌ها با آن روبرو هستند.

با وجود تلاش سازندگان و توسعه‌دهندگان، دستگاه‌های موبایل همچنان دارای بیشمار مشکل هستند. یکی از مشکلات عمده این دستگاه‌ها عدم بهینه‌سازی آن‌ها است. این مشکل معمولاً باعث می‌شود که استفاده از دستگاه برای کارهای پیچیده با مشکلاتی روبرو شود. برای مثال، اجرای برنامه‌های پیچیده و با حجم بالا یا مرور اینترنت با سرعت بالا، بعضی از چالش‌هایی هستند که کاربران با آن‌ها مواجه هستند.

عدم بهینه‌سازی در دستگاه‌های موبایل بیشتر به دلیل محدودیت‌های مربوط به پردازشگر، حافظه و قدرت باتری است. هرچه پردازشگر و حافظه دستگاه قوی‌تر باشد، احتمال ایجاد مشکلات کمتر است. با این حال، عدم بهینه‌سازی همچنان یک مسئله جدی برای دستگاه‌های موبایل محسوب می‌شود که باید به طور دقیق مدیریت شود تا کاربران بتوانند نیاز‌های خود را به بهترین شکل از طریق دستگاه‌های خود برآورده کنند.


وب سایت سئوهکر

منبع
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن