ابزارهای سئو برای افزایش بازدید
معرفی ابزارهای سئو 17 ابزار ضروری و کاربردی
ببینید، اگر فلسفه سئو را درک کرده باشید، میدانید که اصلا این سوال با ذات سئو که انجام یکسری تکنیک دستی است، همخوانی ندارد. اما خب یکسری ابزار در سطح وب معرفی میشوند که سازندگان یا فروشندگانشان ادعا میکنند به کمک آنها قدرت سئوی سایتتان به طور خودکار بالا میرود. این ابزار سایت ماز از جمله قدیمیترین ابزارهایی است که در زمینه آنالیز بک لینک فعالیت میکند. البته تا جاییکه من بررسی کردم، قدرت آن از ابزار سایت ahrefs کمتر است. در ضمن ممکن است برای استفاده رایگان از آن نیاز به ثبت نام در سایت ماز داشته باشید.
در مقاله "الگوریتم EAT گوگل چیست؟" به طور کامل در رابطه با این الگوریتم توضیح داده ایم. مهم ترین صفحه هر سایت، صفحه اصلی آن است؛ شما می توانید از طریق صفحه اصلی به دیگر صفحات مهم سایت خود لینک بدهید. لینک سازی داخلی و یکنواخت این امکان را فراهم می کند تا موتور جستجو را کنترل کنید. استفاده از یک ساختار منطقی و یکنواخت برای لینک ها این امکان را فراهم می کند تا موتورهای جستجو سایت شما را به صورت سیستمی بررسی کرده و آن را ایندکس کنند. امروزه گوگل با به کارگیری الگوریتم های مختلف به راحتی می تواند تا حدودی محتوا تصویری را شناسایی کند. Alt تصاویر در واقع برچسبی است که برای درک بهتر تصاویر روی آنها گذاشته می شود.
کلمه کلیدی در سئو همان عبارتی است که وقتی کاربران آن را در گوگل جستجو میکنند، به صفحه شما میرسند. با راهکارهای موثری شامل حذف لینکهای مخرب، بهبود کیفیت بکلینکها، رعایت اصول لینکسازی داخلی و خارجی و تولید محتوای باکیفیت و اصیل میتوان اسپم اسکور را کاهش داد. استفاده از اعداد در نام دامنه، گرچه ممکن است به نظر جذاب یا مرتبط با موضوع سایت به نظر برسد؛ اما میتواند نشانههایی از یک سایت اسپم را به همراه داشته باشد. توجه به این موضوع، احتمال اینکه موتورهای جستجو فکر کنند برای دور زدن فیلترهای اسپم تلاش کردهاید یا اینکه کاربران در تایپ نام سایت اشتباه کنند و به سایت دیگری هدایت شوند، کاهش مییابد. رباتهای گوگل بعد از هر بار آنالیز سایت شما اطلاعاتی در مورد وب سایت های جعلی و بک لینک های دریافت شده سایت شما را بررسی میکنند. زمانی که اطلاعات سایت شما به صورت هرزنامه شناخته شود یا بک لینکهای بی ارزش از سایتهای اسپم دریافت کرده باشید، رتبه اسپم سایت شما بالا میرود.
احتمالا خودتان میدانید، تحقیق کلمات کلیدی فرآیند پیدا کردن کلمههای کلیدی برای سئو کردنشان در سایت است. در این فرآیند وجود ابزارهایی که از کلمه مورد نظر شما تعداد کلمات مرتبط زیادی میسازند، بسیار کار را آسان میکنند. همینطور اطلاعاتی در مورد رتبه کلمات کلیدی مختلفتان، مشکلات فنی سایت و ابزاری برای تحقیق کلمات کلیدی به شما ارائه میکند. متاسفانه در حال حاضر جت سئو آماری در مورد بک لینکها به شما نمیدهد. جت سئو در ابتدا یکسری آمار در مورد امتیازی که سایتتان دارد، تعداد کلمات کلیدی و سرعت سایت به شما میدهد.
Sitebulb با ارائه اطلاعاتی جامع در مورد خطاهای فنی، ساختار سایت، کیفیت محتوا و وضعیت لینکهای داخلی و خارجی، تصویری کامل از وضعیت سئو سایت شما را ارائه میدهد. راهاندازی وبلاگ و تولید محتوا مفید برای کاربر، یکی از موثرترین روشهای افزایش بازدید سایت است. یک محتوای خوب، بازدیدکننده را جذب و او را ترغیببه خرید یا انجام یک اقدام میکند. به همین خاطر اگر میخواهید شاهد افزایش بازدید سایت باشید، باید سرعت بارگذاری وبسایتتان را تا جای ممکن افزایش دهید. گوگل با ابزار Page Speed Insights عملکرد وبسایت شما را ارزیابی کرده و به آن امتیاز مشخصی میدهد.
بنابراین با این روش، شانس زیادی برای قرارگرفتن در صفحه اول جستوجو دارید. Google Keyword Planner بخشی از ابزار گوگل ادز است که قبل از آن که بخواهید کمپینی را روی یک کلمه راهاندازی کنید، باید برای آن کلمه تحقیق انجام دهید. اما اگر کمپین گوگل ادز هم در کار نباشد، میتوانید از نسخه رایگان آن برای تخمین میزان سرچ کلمات استفاده کنید. تفکیک حجم سرچ بر اساس موقعیت مکانی و زمانی، از اصلیترین ویژگیهای گوگل کیورد پلنر است. افزونه گوگل کروم Redirect Path ریدایرکتهای ۳۰۱ و ۳۰۲ و خطاهای ۴۰۴ و ۵۰۰ سایت را گزارش میدهد.
برای درک بهتر و کاملتر از هرم سئو تقی مولوی، توصیه میشود به منابع اصلی و مطالب ارائه شده توسط ایشان مراجعه کنید. جستجو بر روی موبایل طی سالهای اخیر همواره روندی افزایشی داشته و از سال ۲۰۱۵ به بعد، سرچ موبایل از سرچ دسکتاپ بیشتر شده است. همچنین در حال حاضر، سهم دسکتاپ در میان ابزارهای اتصال به اینترنت در سطح جهان کمتر از ۵۰ درصد است (منبع). زیگپ میتواند به شناسایی مشکلات محتوایی مانند محتوای تکراری، محتوای کمکیفیت یا عدم انطباق با استانداردهای سئو کمک کند. توجه کنید که گوگل ادز نقش مکمل را در کنار سئو دارد و قرار نیست جایگزین آن باشد. در مقاله «سئو یا گوگل ادز» به طور مفصل درباره تفاوتها و ویژگیهای این دو حرف زدهایم.
تعامل با همکاران و مخاطبانی که در شبکههای اجتماعی شما را دنبال میکنند، میتواند رابطه خوب و ماندگاری ایجاد کند. آنها شما را به خاطر میسپارند و از کسبوکارتان استقبال میکنند؛ پرسشهایشان را پاسخ دهید و از فعالیتشان حمایت کنید. فعالیت در انجمنهای پرسشوپاسخ نیز یکی دیگر از روشهای مطمئن برای جذب ترافیک به سایت است. میتوانید لیستی از اینفلوئنسرهای اینستاگرامی یا لینکدینی را پیدا کنید. این روش تاثیر چشمگیری روی افزایش بازدید از سایت خواهد داشت؛ زیرا مخاطبان شبکههای اجتماعی خیلی تحت تاثیر نظرات بلاگرها هستند. اغلب کسب و کارها تصور میکنند هر عبارتی که حجم جستجو (Search Volume) بیشتری دارد، گزینه بهتری برای تولید محتوا است؛ زیرا این عبارتها پتانسیل بالایی در جذب ترافیک دارند.
نسخه رایگان این افزونه امکانات خوب و ایدهآلی را برای مدیریت وردپرس فراهم میکند. ابزار SEOquake بهعنوان یکی از بهترین ابزار رایگان سئو شناخته شده است و روی کروم شما بهشکل افزونه نصب میشود. با استفاده از آن میتوانید اطلاعاتی، مانند رتبه صفحه، قدمت سایت، آخرین بهروزرسانی و بسیاری از پارامترهای دیگر سئویی را چک کنید. همچنین اگر شما بخواهید رقابت را برای کلمات کلیدی مختلف بسنجید، بهراحتی میتوانید از این ابزار کمک بگیرید. همچنین بررسی لینکهای داخلی و خارجی، کلمات کلیدی، خطاهای سایت و نمایش میزان صفحات ایندکسشده، از دیگر قابلیتهای این افزونه است.
این نوع لینکسازی شاید به اندازه روشهای بالا نتیجهبخش نباشد؛ اما روی افزایش بازدید سایت تاثیر میگذارد. منظور از محتوای ۱۰ برابری یا 10X محتوایی است که حداقل ۱۰ برابر بهتر از محتوای رقیبان است. با تولید محتوای ۱۰ برابری شانس بیشتری دارید که در گوگل رتبه بگیرید. البته برای اینکه از رقبای خود ۱۰ برابر بهتر باشید، نیاز نیست شقالقمر کنید! کافی است در قدم اول حواستان به نیازهای کاربر باشد و به این نیازها به مناسبترین شکل پاسخ دهید.
حتی اگر این رهبران فکری در حوزهای کاملاً متفاوت با آنچه شرکت شما در آن تخصص دارد فعالیت داشته باشند، باز هم دانش بالایی دارند که میتواند برای خوانندگان شما مفید باشد. با بیش از ۱۰/۳ هزار عضو در این گروه، CultiVitae برای دنبالکنندگان خود ارزشآفرینی میکند و در عین حال به تبلیغ محصولات خود نیز میپردازد. تبلیغ خبرنامه ایمیلی در رسانههای اجتماعی، چه از طریق یک پست یا مسابقه/هدیه، یک راه عالی برای تبدیل دنبالکنندگان فعلی به مشترک است. ایمیل خود را وارد کنید تا از جدیدترین اخبار و مقالات حوزه دیجیتال مارکتینگ مطلع شوید. تصویر بالا هم پلنهای مختلفی که این ابزار برای خرید مشخص کرده را به شما نشان میدهد.
استفاده از تصاویر محل کار و شرکت تان می تواند به تکمیل پروفایل شما کمک کند. آشنایی با ابزارهای گوگل برای سئو به شما کمک می کند تا رتبه سایت خود را بهبود دهید و بازدید خود را افزایش دهید. یکی از اصطلاحات پر تکراری که از زبان سئو کاران شنیده می شود، PA و DA است . این اصطلاحات به Domain Authority و Page Authority سایت اشاره دارد. ابزار MOZ برای این که دسترسی راحت به کاربران و مخاطبان برای بررسی کردن اعتبار دامنه سطح وب بدهد، برای این کاربران یک افزونه برای افزونه مرورگر کروم ساخته است.
برای تحلیل تجارت الکترونیک سایت خود، ابزار ماتومو کمکهای بسیار زیادی به شما میکند. اولین و مهمترین ویژگی کلیدی این ابزار، این است که به شما این امکان را میدهد تا روی تمام دادهها و اطلاعات سایت خود، مالکیت کاملی داشته باشید. نحوه انجام این کار به این صورت است که هیچ شخص ثالثی به این اطلاعات دسترسی ندارد و همان طور که گفتیم، شما میتوانید اطلاعات را روی سرور شخصی خود ذخیره کنید. برخی از عوامل مانند 1- بکلینکهای بیکیفیت و مخرب 2- محتوای کپی یا بیارزش 3- ساختار نادرست لینکدهی 4- استفاده از دامنههای کماعتبار باعث افزایش اسپم اسکور میشوند. پس عدم بهرهمندی از آن، عدم امنیت، کاهش اعتماد در بین کاربران، کاهش اعتبار سایت در موتورهای جستجو، تأثیر منفی بر سئو و نشانهای از فعالیتهای غیرقانونی را به همراه دارد.
به بیان سادهتر، برای جذب ترافیک از گوگل لزوماً نباید لینک اول گوگل باشید. حتی حضور در رتبههای ۳ و ۴ گوگل هم میتواند ترافیک وبسایت را افزایش دهد؛ اما به شرطی که تیتر محتوا ترغیبکننده باشد. تست A/B یک تست تقسیم است که به شما کمک میکند تعیین کنید کدام نسخه از یک کمپین بهترین عملکرد را دارد. این تستها میتوانند اطلاعات کلیدی در مورد مخاطبانتان به شما بدهند تا بتوانید محتوای مناسب و پیشنهادهایی ایجاد کنید که بازدید سایت شما را افزایش دهد. زمان آن فرا رسیده که بازاریابی ویدیویی را به استراتژی محتوای خود اضافه کنید و به آن بهعنوان بکی از راه های افزایش بازدید سایت نگاه کنید، چون مخاطب به دنبال محتوای ویدیویی است.
برای نوشتن مطالب بهروز بهترین تیترها را در نظر بگیرید و سئو محتوا را در نوشتهها رعایت کنید تا ترافیک باکیفیت از گوگل دریافت نمایید. در هر کسبوکاری استفاده از ابزارهای کمکی برای بهبود سرعت و دقت انجام کار، لازم و ضروری است. برای کارشناسان سئو نیز ابزارهای SEO به بهبود عملکرد سئو سایت کمک میکنند. بهصورت کلی، تمام ابزارهایی را که در این مقاله با اهداف خاصی دستهبندی کردیم، در دو نوع پولی و رایگان وجود دارند. اینکه چه ابزاری برای شما کارایی بیشتر و صرفه اقتصادی دارد، کاملاً به اهداف و فعالیتهای سئویی سایت شما بستگی دارد.
توجه کنید که آدرس دقیق صفحه سایت مپ را باید به سرچ کنسول گوگل معرفی کنید. ابزار رایگان و بسیار مفید SEO Report Card جهت بررسی روند بهینه سازی سایت است. از جمله قابلیت های جالب این سایت امکان مقایسه دو سایت مختلف و جایگاه آن ها در یک کلمه کلیدی مشترک است. اطلاعات بدست آمده از این سایت تصویر خوبی از نقاط مثبت و منفی وب سایت شما خواهد داد. یکی دیگر از تکنیک هایی که باعث افزایش سئو سایت شما در گوگل می شود، استفاده از محتوای ویدیویی در سایت تان است.
شما با عضویت رایگان به عنوان کاربر آزاد متمم میتوانید به حدود نیمی از چند هزار درس متمم دسترسی داشته باشید. بلکه نوعی نگرش به محیط وب و تولید محتوا و شکلی متفاوت از حضور در فضای آنلاین است. کم نیستند کسانی که موتور جستجو و گوگل را به عنوان واژههای مترادف به کار میبرند. سئو یکی از زیرمجموعههای دیجیتال مارکتینگ است که اگر در فضای آنلاین فعالیت داشته باشید یا به موضوعات مرتبط با آن علاقمند باشید، ناگزیر هستید برای یادگیری آن وقت بگذارید. تشکیل چنین گروههایی باعث میشود که همیشه اولویت مشتریهای خود باشید.
پس باید از موبایل فرندلیبودن تمام قسمتهای سایت خود اطمینان داشته باشید. برای تست این موضوع میتوانید از ابزار خود گوگل یعنی، mobile friendly testing کمک بگیرید. کافی است که به سایت این ابزار مراجعه و در کادر آدرس سایت خود را وارد کنید. حتی در صورتی که اقدامات ضروری برای بهینه کردن سایت را انجام داده باشید، باید همیشه حواستان به رقبا هم باشد. با وارد شدن به صفحه اصلی سایت آدرس سایت رقیب را وارد کرده و به خوبی همه بخش های آن را رصد کنید. افزونه Ahrefs’ SEO WordPress Plugin امکانی را برای شما فراهم می آورد که بتوانید ممیزی محتوای وب سایت خود را انجام دهید.
در ادامه میبینید که کرال شدن یک صفحه، پیشنیاز رتبهبندی آن است. بنابراین، اگر وبسایتهای بزرگ بودجه خزش پایینی داشته باشد، صفحات آن دیرتر کرال میشود. در این دوره، شما با مباحث مختلفی از جمله تحقیق کلمات کلیدی، سئوی داخلی، سئوی خارجی، سئوی تکنیکال، بهینهسازی محتوا، و لینکسازی آشنا خواهید شد. این ابزار به شما کمک میکند تا کلمات کلیدی را شناسایی کنید، رقبا را تحلیل کنید و کمپینهای تبلیغاتی خود را بهبود دهید. در این مقاله از تسمینو، آموزش راههای افزایش بازدید سایت را بهصورت کاملا رایگان ارائه خواهیم داد که میتواند برای صاحبان و مدیران وبسایت مفید باشد.
برای مثال، جیتیمتریکس به شما میگوید که تصاویر شما چقدر بزرگ هستند، کدهای شما چقدر بهینه شدهاند و آیا از کش استفاده میکنید یا خیر! با رفع این مشکلات، میتوانید سرعت بارگذاری سایت خود را به طور قابل توجهی افزایش داده و تجربه کاربری بهتری برای بازدیدکنندگان خود فراهم کنید. پلتفرمی جامع برای سئو خارجی سایت است که امکانات مختلفی برای تحلیل بک لینکها و بهبود پروفایل بک لینک سایت شما ارائه میدهد. قدرتمندترین ابزار برای بررسی بک لینکها است که اطلاعات بسیار دقیقی در مورد لینکهای ورودی به سایت شما ارائه میدهد. برای بهینهسازی این کلمات، مطمئن شوید که صفحات کلیدی سایت شما بهراحتی در نتایج جستجو قابل دسترسی باشند.
سئو فنی روی کدهای وبسایت شما تمرکز میکند تا ببیند چگونه صفحات از نظر فنی تنظیم و سازماندهی شدهاند. فاکتورهای سئو فنی شامل عناصری مانند سرعت صفحه، خزش، ایندکس صفحات و... این فاکتورها تاثیر بسیار زیادی روی سئو سایت دارند؛ زیرا هم روی تجربه کاربری تمرکز دارند و هم به موتورهای جستجو جهت درک بهتر وبسایت شما کمک میکنند. یکی از روش های افزایش بازدید سایت، سئو داخلی است که میتواند به رتبهبندی وبسایت شما در موتورهای جستجو کمک کند و ترافیک بیشتری را به ارمغان بیاورد. برای مثال با کلیک کردن روی قسمت داده های مرتبط با جستجو می توانید مشاهده کنید که ترافیک سایت شما از طریق تبلیغات گوگل، کلمات کلیدی، شبکه های اجتماعی و … تامین می شود.
https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/