خودرو با تیونینگ منصوری
بیوگرافی و زندگینامۀ کوروش منصوری نابغۀ ایرانی تیونینگ خودروهای لوکس سوفیانیوز
شرکت منصوری و در راس آن، کوروش منصوری، چنین شرایطی دارد تا برای علاقهمندان به صنعت خودرو و همچنین دوستداران افراد موفق با اصالت ایرانی، مایهی افتخار باشد. از دیگر دلایلی که میتوان اشاره به عدم همکاری آقای منصوری با شرکتهای آلمانی کرد این بود که این دو شرکت رقابت شدیدی با هم داشتند. منصوری و مرسدس بنز جی کلاس یا همان جی واگن، دو نام آشنا برای دنبالکنندگان اخبار خودرو و علاقهمندان به تیونینگ خودرو هستند. اخیراً منصوری، تیونر مشهور آلمانی با موسس ایرانیالاصل، از دو نسخه ویژه جدید از مرسدس بنز G63 پرده برداشت. منصوری در تیونینگ خود روی کولینان، این خودرو را به سیستم اگزوز اسپرت جدید مجهز کرده و برنامهریزی کامپیوتر خودرو را از نو انجام داده است.
این بهبود عملکرد باعث شده تا روئلتو منصوری در کمتر از ۳ ثانیه و تنها در عرض ۲.۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. حداکثر این سوپراسپرت به ۳۵۴ کیلومتر بر ساعت محدود شده تا ایمنی راننده هم تامین شود؛ هر چند اگر با نصف این سرعت هم تصادف کند باز هم شانس چندانی برای زنده ماندن نخواهد داشت. هر چند که بهبودهای موتوری منصوری باعث افزایش ۰.۱ ثانیهای شتاب روئلتو شده اما این شرکت اصرار دارد که کارش روی عملکرد فنی اینیشیات تاثیر بهسزای گذاشته است. درباره فضای داخلی خودرو لامبورگینی روئلتو Initiate، منصوری رویکردی خاص اتخاذ کرده است. بهجای ارائه طراحی استاندارد، این شرکت فضای داخلی هر خودرو را بهصورت سفارشی و براساس سلیقه مشتری طراحی میکند.
یکی از افراطیترین و جذابترین طراحیهای منصوری در مدل مازاراتی MC20 ایجاد شده است. این خودرو به وضوح یکی از قدرتمندترین و زیباترین نسخههای موجود در بازار محسوب میشود. توانایی کل این مدل به 750 اسب بخار افزایش داده شده است و با استفاده از مهندسی و برنامهریزیهای پر از جزئیات یک نسخه خاص به وجود آمده است. ادغام فیبر کربن و آلومینیوم در تمامی نقاط بدنه خودرو و بکارگیری نوارهای نارنجی در طول بدنه یک مدل جذاب را ایجاد کرده است. کمپانی منصوری، بزرگترین شرکت تیونینگ در جهان است که در این مطلب به معرفی این برند و نمونههایی از شاهکارهایش پرداخته شد. تولید بهترین خودروی جهان با بالاترین سطح فنی همراه با مهارت استادانه و استفاده از مواد گرانبها، استاندارد کیفیت کمپانی منصوریست.
میزهای اداری و دیگر لوازم تزئینی مناسب دفاتر اداری از دیگر محصولات شرکت منصوری است. نسخهی نهایی، شباهت زیادی به خودروهای فراری، مثل 599 داشت و در نگاه اول، بهعنوان یک مرسدس بنز، شناخته نمیشد. ارتفاع بدنه در جلو و عقب هم به ترتیب، ۶۶ میلیمتر و ۸۴ میلیمتر کاهش داشت. پروژهی بلندپروازانهی منصوری با کد C199، منجر به افزایش شهرت این برند در سال ۲۰۰۸ شد. اندک تصاویر منتشر شده از پروژهی جدید منصوری، فراتر از طراحی داخلی یک هواپیما است.
مانند خودروهای تیونشده قبل، کمپانی منصوری ارتقاء این ماشین را از بدنهاش شروع کرد و شاسی آن را از فیبر کربن و در عین حال سبک و مقاوم ساخت. آیرودینامیک تسلا مدل S را هم با تغییر در برخی قطعات ظاهری خودرو نسبت به نسخه اولیه بهبود داد و با اضافهکردن قطعاتی به اسپویلر عقب، لبه عقب و جلو باعث شد شتاب این اتومبیل افزایش پیدا کند. صفر تا صد کمپانی منصوری | منصوری (Mansory) یکی از پیشروترین شرکتهای تیونینگ خودرو در جهان است که در زمینه ارتقا و شخصیسازی خودروهای لوکس و سوپر اسپرت فعالیت میکند. این شرکت که نامش همواره با خلاقیت و کیفیت بالا گره خورده است، در سال 1989 توسط کوروش منصوری (Kourosh Mansory)، کارآفرین ایرانی-آلمانی، تأسیس شد. با بهرهگیری از نوآوریهای فنی و طراحیهای منحصربهفرد، منصوری به یکی از برجستهترین برندهای دنیای خودرو تبدیل شده است..
در این زمینه، منصوری دارای دپارتمانهایی است که تولید لباس و کفش (Luxury Fashion)، عینک، کیف و چمدان و همچنین اقلام تزئینی از جنس فیبرکربن مثل النگو یا جاسیگاری را شامل میشود. چند سال بعد از طراحی و تولید قطعات بدنه برای چند شرکت تیونینگ آلمانی، منصوری اقدام به ثبت یک شرکت جدید با نام خود کرد تا مستقل از دیگران، عمل کند. به همین دلیل، دفتر مرکزی شرکت در مونیخ آلمان با نام تجاری منصوری، به ثبت رسید. برای مردم ما، شنیدن نامهای ایرانی در میان برندهای برتر جهان، غرورآفرین است. حتی اگر مالک یا مؤسس یک شرکت موفق خارجی، چند دهه قبل کشورمان را ترک کرده و تمامی دوران تحصیل یا توسعهی حرفهای خود را خارج از ایران گذرانده باشد؛ باز هم برای مردم ما دارای اهمیت خواهد بود.
حداکثر سرعت جدیدترین شاهکار کمپانی منصوری با موتور 3.5 لیتری 354 کیلومتر در ساعت را طی میکند که هیچ تفاوتی با فورد GT ندارد. لامبورگینی اوروس جدید با تیونینگ منصوری از یک موتور 4 لیتری V8 بهره میبرد که عملکرد بهتری نسبت به بوگاتی ویرون دارد. علاوهبر این، سپر جلو بهطور کامل تغییر کرده است تا اندازه ورودی هوا برای موتور سوپرشارژر افزایش پیدا کند. کیت بدنه هم از نظر آیرودینامیک بهبود یافته و بهجای چهار خروجی اگزوز دوگانه، سه خروجی اگزوز در عقب نصب شده است. مرسدس بنز AMG 6×6، آستون مارتین DB11 و بسیاری از خودروهای تیونینگشده توسط کمپانی منصوری را میتوان به عنوان بهترین تیونینگ های منصوری محسوب کرد.
منصوری را دوست داشته باشید یا نه باید قبول کنید که طراحیهای این برند همواره از جذابترینهای بازار هستند. این خودرو با حداکثر سرعت آن به ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت مجهز به سیستم تعلیق پیشرفته بهبود یافته با سواری نرمتر است. این مجموعه با تجریهی هزاران همراهی در خرید و با ارائهی خدمات همه جانبهی خودرویی، در مسیر خلق بهترین تجربهی ممکن از خرید و فروش، کنار شماست. افراد مرفه یا ستارههای مشهور دنیای سینما، موسیقی و ورزش به طور معمول علاقه دارند تا ثروت و پرستیژ خود را به رخ دیگران بکشند. یکی از راههای نمایش این قدرت، خرید اتومبیلهای خاص، منحصربهفرد و گرانقیمت است. با این حال، همواره افرادی در اقشار مرفه و پردرآمد حضور دارند که دوست دارند نسبت به دیگر افراد این قشر، متمایز به نظر برسند.
با ارتقای مذکور روئلتو Initiate میتواند تنها در ۲٫۴ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت دست یابد. این اعداد و ارقام نشاندهنده مهندسی دقیق و تمرکز منصوری بر بهبود عملکرد خودرو است. در مقام مقایسه، بد نیست بدانیم که برخی از خودروهای اسپرت معمولی، شتاب صفر تا صد کیلومتربرساعت بیش از ۵ ثانیه دارند که از برتری چشمگیر روئلتو Initiate حکایت میکند. کمپانی منصوری با تیونینگ و محصولات لاکچری و خود همه را متعجب میکند و حالا با معرفی نسخه ویژه آئودی RS 7 و تغییرات ظاهری و موتور ارتقا یافته این خودرو لوکس همه را شگفت زده کرده است. آئودی RS 7 نسخه ویژه منصوری دارای موتوری با قدرت 1035 اسب بخار و گشتاور 1200 نیوتن متر بوده که در نیم ثانیه میتواند از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد. مهارتهای منصوری در مدلهای بسیاری به نمایش گذاشته شده است، اما یک نسخه خاص وجود دارد که شکل جذابی با برنامهریزی و طراحیهای کامل تبدیل به هیولای مهارنشدنی شده است.
این برند خودروهایی سریع و قدرتمند را که با مواد لوکس و گرانقیمت احاطه شدهاند، تولید میکند؛ خودورهایی که با فیبر کربن، طلا و مرمر ساخته شدهاند و قیمتهای باورنکردنی دارند. لامبورگینی اونتادور، بارها توسط منصوری تیونینگ شده و دارای کیت بدنهی سفارشی برای مشتریان است. واژهی کربونادو (CARBONADO) به آن دسته از اونتادورهای منصوری اختصاص دارد که مجهز به بدنهی تمام فیبرکربن هستند. این خودروها علاوهبر کاهش وزن قابلتوجه، مجهز به پیشرانهای با قدرت ۱۲۵۰ اسببخار هستند و در زمانی حدود ۲.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت میرسند. در سال 2007 این غول دنیای لوکس کردن خودروها شرکت پورشه-تیونینگ را خریداری کرد و از آن پس توسعه و فروش قطعات تیونینگ پورشه، بی ام و و رنجرو را به دست گرفت.
تیونر ایرانی ساکن آلمان، منصوری، بهروزرسانی جدیدی برای رولزرویس کولینان ارائه داد. همانگونه که در تصاویر منتشرشده میبینید، ظاهر این خودرو نیز نسبت به نمونه اصلی تغییرات زیادی کرده است. لامبورگینی روئلتو، اولین سوپر خودرو هیبریدی این شرکت، از همان ابتدا توجهات بسیاری را به خود جلب کرد. حال شرکت تیونینگ منصوری با ارائه نسخهای سفارشی از این خودرو با نام Initiate، سطح جدیدی از عملکرد و طراحی را به نمایش گذاشته است. این اقدام منصوری نهتنها قدرت روئلتو را افزایش داده؛ بلکه ظاهری متمایز و آیرودینامیکتر به آن بخشیده است. منصوری (Mansory) کمپانی خودروسازی لوکس آلمانی سوئیسی در آلمان بوده که انواع تیونینگ و سفارشسازی خودروهای لوکس را انجام میدهد.
قسمت جلویی این خودرو کاملا جدید است و بسیار تهاجمی و وحشیتر به نظر میآید. موتور این خودرو هم دستخوش تغییرات منصوری شدهاست و الان میتواند 710 اسب بخار تولید کند که تقریبا 50 اسب بخار بیشتر از نسخه اصلی است. منصوری روی بسیاری از گرانترین و خاصترین خودروهای جهان تغییراتی را اعمال کرده است، اما هیچکدام به اندازه بوگاتی شیرون نادر یا گرانقیمت نیست. نسخه سنتوریای این برند، مدل شیرون را به نسخهای تبدیل کرده است که حتی بیشتر از نسخه اصلی نگاه همه را به سمت این خودرو آورده است. طبق معمول همیشه منصوری، در این تغییرات مقدار زیادی فیبر کربن استفاده شده است. این ماشین هم از نظر ظاهر و هم کابین داخلی تغییر یافته و آیرودینامیک این خودرو توسط کمپانی منصوری بهبود پیدا کرده است.
پس از کمپانی پورشه، این بار نوبت به همکاری با کمپانی لامبورگینی بود که تغییراتی در موتور و قطعات انجام دهد. روولیز روییس، فراری و آئودی کمپانیهای دیگری بودند که بعد از کمپانی لامبورگینی، با کمپانی Mansory همکاری کنند تا محصولاتی جدید را بسازند. تمامی مواد باکیفیت گاریا، آن را به یک وسیله نقلیه لوکس در زمین گلف تبدیل میکند که برای گلفبازان خوش ذوق طراحی شده است. الگوهای سفارشیسازی شده منصوری کاملا با دقت بسیار بالا و هوشمندانه برای جلب توجه و اعتبار در دنیای گلف ایجاد شده است. این خودرو که نسخه بهروزشده فورد GT مدرن است، 5 سانتیمتر پهنتر است و نمای جلویی متفاوتتری دارد. چراغ LED مختص Le Mansory طراحی شده و ورودی هوا در جلوی خودرو بزرگتر شده است.
این خودرو با طلا پوشیده شده است و دارای پوشش زرهی اختیاری و یک موتور به شدت اصلاح و قدرتمندتر شده است. این خودرو دارای 900 اسب بخار و 1200 نیوتونمتر گشتاور است و فقط در 3.3 ثانیه از 0 به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت میرسد که واقعا وحشتناک است. اما تماشاگران وقت زیادی برای تماشا ندارند چون موتور Xerocole دستخوش تغییرات منصوری شدهاست. روی این خودرو یک موتور توربوشارژ سه سیلندر با بروزرسانی ECU وجود دارد که 30 اسب بخار به آن اضافه کرده و الان خروجی آن 225 اسب بخار شدهاست. قیمت این مدل هم به صورت عمومی فاش نشده اما به نظر من این میتواند یکی از ارزانترین نسخههای منصوری است که میشود تهیه کرد.
منصوری، بعد از معرفی بوگاتی شیرون هم، اولین و تنها برند جهان نام گرفت که بدنهی این ابرخودروی میلیون دلاری را، ارتقا داد. مجموع پرسنل منصوری در خطوط تولید و مهندسی دپارتمانهای مختلف، حدود ۲۰۰ نفر عنوان شده است. این تعداد از کارکنان، باتوجهبه سودآوری و تنوع محصولات، تاییدی دیگر بر قابلیتهای تیم مدیریتی شرکت و خصوصا کوروش منصوری در راس هیئت مدیره دارد. علاوهبر این، نمایشگاههای رسمی عرضهکنندهی محصولات منصوری هم در سراسر جهان، به ۲۰ مرکز میرسند که علاوهبر اروپا، کشورهای امریکا، افریقا جنوبی، هند، چین، کرهجنوبی و ژاپن را شامل میشود. مهندسان و طراحان منصوری برای بهبود جذابیت ظاهری خودرو، چراغهای LED را روی سپرهای جلو گسترش دادند و در بخش پایین یک حلقه تشکیل دادند.
منصوری در ساخت قطعات بدنه از فیبر کربن استفاده کرده است که علاوه بر کاهش وزن، ظاهری مدرن و اسپرت به خودرو میبخشد. مرسدس کلاس G به عنوان یکی از محبوبترین و پرفروش ترین محصولات این خودروساز آلمانی محسوب میشود. این شاسی بلند جذاب به دلیل فرم جعبهای شکل بدنه و سابقه نظامی خود توانسته نگاهی بسیاری از مشتریان را به خود جلب کند. مرسدس G63 AMG 6×6 به عنوان لوکسترین و پرآپشنترین محصول این خانواده بوده که منصوری برای آن یک نسخه تیون شده ویژه را در نظر گرفته است. ماشینهای کمپانی ایتالیایی از جمله فراری و لامبورگینی همواره مورد توجه برند منصوری بوده و تاکنون مدلهای بسیاری از این دو کمپانی را معرفی کرده است. پیش از این در مطلبی دیگر، به بررسی فراز و فرودهای شرکت تیونینگ منصوری و موسس ایرانیالاصل آن پرداخته بودیم.
از تغییراتی که منصوری برای نسخه تیونینگ شده بوگاتی ویرون 16.4 در نظر گرفته میتوان به بال عقب اصلاح شده، خروجیهای هوای بزرگتر، کاپوت کوتاهتر و چند قطعه ظاهری جدید اشاره کرد. طراحان منصوری با استفاده از فیبریک کربن و الیاف طلایی تزئین شده تم داخلی این خودرو را ارتقا دادند تا ظاهر بیرونی و درونی این خودرو هماهنگ شود. اولین محصولی که منصوری با آن توجه ماشین دوستهای جهان را به خود جلب کرد، ارتقای فنی و ظاهری ونکوئیش S از کمپانی استون مارتین بود که سال 2005 از آن رونمایی کرد. تیم تیونینگ منصوری، برای ساخت این خودرو، شاسی خودرو را از فیبرکربن ساختند تا به طور همزمان سبک و مقاوم باشد. برخی قطعات ظاهری خودرو نیز تغییر کردند تا آیرودینامیک خودرو نسبت به گذشته بهبود یابد.
چیزی که باعث شهرت این برند تیونینگ ماشین بیشتر از گذشته شد، کار کردن روی مرسدس بنز مک لارن بود. این ماشین به دلیل عرضه محدودی که داشت مورد توجه بقیه کمپانیهای تیونینگ قرار نگرفت، اما کوروش منصوری در سال 2008 با معرفی این ماشین راه موفقیت خود را هموار کرد. برند منصوری یک شرکت خودروسازی لوکس آلمانی-سوئیسی است که دفتر آن در آلمان واقع شده است. شاید برایتان جالب باشد که موسس سلطان تیونینگ جهان فردی ایرانی تبار به نام کوروش منصوری است. در این نوشتار، نگاهی به بهترین تیونینگهای منصوری خواهیم داشت؛ خودروهایی سریع و قدرتمند که با فیبرکربن، طلا و مرمر احاطه شدهاند و با قیمتی باورنکردنی به دست مشتری میرسند. با ما همراه باشید تا نگاهی به بهترین تولیدات منصوری طی سالهای اخیر داشته باشیم.
داستان این محصول به این صورت است که طراح معروف کفش، تینکر هتفیلد هنگام طراحی کفش «ایر جوردن XI»، از یک ماشین چمن زنی الهام گرفته است. به مناسبت 25امین سالگرد این کفش، شرکت BSTN از منصوری درخواست کرد تا یک ماشین چمنزنی لوکس طراحی بکند و بسازد تا باهم این مناسبت را جشن بگیرند. انگار یکی از مشتریان منصوری نتوانسته بوده که بین رنگ سبز و سفید برای این خودرو انتخاب کند. به همین دلیل این برند پیشنهاد ترکیب هر دو این رنگ را با تمپستا ورده داده است. ظاهر این خودرو، نیمی به رنگ سفید و نیمی دیگر به رنگ سبز است و طبق معمول همیشه از فیبر کربن استفاده شدهاست تا ثابت کند این کار منصوری است. منصوری با خلاقیت و طراحیهای خاص، از ماشین چمنزنی تا بوگاتی شیرون، توانسته است خودروهایی بسازد که نه تنها زیبا بلکه منحصر به فرد و قوی هستند.
شاید برایتان جالب باشد که منصوری حتی کلاه کاسکت موتور را بر اساس سفارش شخصی و به اندازه سر سفارش دهنده تولید میکند. بدنهای از جنس فیبرکربن همراه با ورودیها و خروجیهای هوا به سبک خودروهای فرمول یک، حاصل تلاش تیم منصوری در تبدیل فراری F12 به La Revoluzione بود. همگام با ظاهر خارجی، فضای داخلی خودرو نیز برای تطابق با بدنه جدید، تریم جدیدی را دریافت کرد. رینگهای جدیدی نیز برای خودرو در نظر گرفته شدند که وجه تمایز آنها با رینگهای عادی، پرههای سه گانه آنها است. منصوری با تیونینگ خودروهای لوکس انگلیسی، مشهور شد و به همین دلیل، هنوز هم توجه ویژهای به محصولات بنتلی، رولزرویس و استون مارتین دارد. یکی از اتفاقات مهم برای برند منصوری، تصاحب شرکت تیونینگ ریناسپید (Rinspeed) در زوریخ سوئیس بود.
بسیاری از ابرخودروهای امروزی، به بدنهای از جنس فیبرکربن مجهز هستند؛ با این حال، منصوری همواره فکر میکند که میتوان درصد استفاده از فیبرکربن را در خودروها افزایش داد. نسل جدید یا قدیم این خودرو، میتواند مجهز به سپر، جلوپنجره، کاپوت، اسپویلر و رینگهای اختصاصی منصوری، تغییر کند. در فضا داخلی نیز، تقریبا همهچیز از فرمان گرفته تا صندلیها و کفپوش، میتوانند با رنگ و طرح انتخابی کارفرما، شخصیسازی شوند. چند دستگاه، مرسدس بنز SLS هم توسط منصوری بهینهسازی شدند که مهمترین آنها، کورمیوم (CORMEUM) نام دارد. منصوری با عرضهی کورمیوم در سال ۲۰۱۱، ثابت کرد علاوهبر تیونینگ فنی، توانایی تغییر چهره (Face Lift) محصولات خودروسازان بزرگ را دارد. بسیاری از خودروسازان دنیا، مثل رولزرویس، بوگاتی و بیامو دارای خط تولید پوشاک و دیگر اقلام لوکس هستند.
منصوری با استفاده از پیشرانهی سفارشی ساخت شرکت S&S امریکا، اقدام به تولید موتورسیکلت زاپیکو کرده است. اگر علاقهمند خودروهای مدرن و اتقاءیافته باشید؛ مسلما تصاویر خودروهای مختلف با لوگوی منصوری را دیدهاید؛ اما احتمالا از دیگر فعالیتهای این شرکت که در ادامهی مطلب معرفی میشوند، بیخبر هستید. علاوه بر انجام تیونینگ، قسمتی مجزا برای طرحی پلتفرم ماشینها در نظر گرفته شده است که این بدین معناست کارخانجات Mansory برای خود خودروسازی و تغییر در چهرههای داخلی و خارجی نیز انجام میدهند. فعالیتهای این شرکت در کلیه قطعات و تیونینگ ماشینها است ولی در زمینه لاستیک تولیداتی ندارند. از همین رو در سال 2001 (1380)، شرکتی به نام Mansory را در انگلستان تاسیس کرد که با تمرکز بر روی تیونینگ (ارتقا) بخشهای مختلف خودرویی بود. در مونیخ مطالعات خود را در مورد ماشینهای آلمانی زیاد کرد و پس از بازگشت به انگستان، شرکتی به نام MP Design را در سال 1367 (1989) جهت تولید قطعات برای شرکت های بزرگ تاسیس کرد.
کوروش منصوری، بعد از بهپایانرساندن تحصیلات دانشگاهی خود و کسب تجربه کافی درباره تیونینگ، از انگلستان به آلمان مهاجرت کرد تا زمان و انرژیاش را به ساخت خودروهای لوکس و مدرن اختصاص دهد. شور و شوق او برای خلق ارزشهای خودرو براساس سنت، صنعتگری و فناوری مهندسیشده باعث شد حالا تیونینگهای سطح بالا را تولید کند. در این مطلب از مجله ماشین رنت ران، به معرفی کامل کمپانی منصوری پرداخته و برخی از مدل خودروهای تولیدشده توسط این برند را به شما معرفی کردهایم. اگر به جدیدترین اخبار و رویدادهای دنیای بزرگ و لوکس خودروها علاقه دارید، خواندن این مطلب را از دست ندهید. منصوری در طول سالها توانسته است توجه علاقهمندان به خودروهای لوکس و کلکسیونرها را جلب کند.
در حدود سه دهه فعالیت همه چیز از قایقها تا اسکوترهای وسپا از تغییرات عجیب برند منصوری جا نماندهاند. در جدیدترین ماشین منصوری، علاوهبر توربوشارژر ارتقاءیافته، سیستم تامین هوای موتور و فیلترهای مربوطه هم با مدل اصلی متفاوت است. لوازم الکترونیکی Urus هم برای کنترل قدرت و گشتاور بهینه شدهاند تا با برنامهریزی انجامشده از آسیبرسیدن به قطعات مختلف جلوگیری شود. چون فقط یک نسخه از این ماشین تولید شده و با قیمتی غیر قابل تصور (بیش از دو برابر قیمت بوگاتی ویرون استاندارد) به مالک اصلی این خودرو توسط سازنده خودرو فروخته شده است. فراری F12 بهترین سوپر اسپرت چند سال اخیر بود که توسط برند فراری ساخته شده بود؛ اما کمپانی منصوری باور داشت این ماشین پتانسیل بهترشدن را بیشتر از همینی که الان هست، دارد.
شرکت منصوری (Mansory) از معتبرترین برندهای تیونینگ خودرو در جهان است که توسط فردی ایرانیتبار به نام کوروش منصوری تأسیس شده است. کوروش منصوری در دهه ۱۹۸۰ میلادی به آلمان مهاجرت کرد و پس از مدتی به دنیای تیونینگ خودرو وارد شد. او که از کودکی علاقه زیادی به خودروهای لوکس داشت، برند منصوری را در سال ۱۹۸۹ در آلمان پایهگذاری کرد. منصوری برای این خودرو دو توربوشارژ جدید را نیز در نظر گرفته که باعث شده قدرت آن به 1250 اسب بخار برسد؛ یعنی قدرت نسخه تیون شده دو برابر نسخه استاندارد (610 اسب بخار) است. این خودرو ظرف مدت 2.7 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا میکند و حداکثر سرعت آن نیز حدود 333 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.
منصوری موتور 5.2 لیتری V10 لامبورگینی هوراکان را ارتقا داده و اکنون از سیستم سوخت جدید، اینترکولر بزرگتر و پیستونهای جدید بهره میبرد. فراری F12، یکی از بهترین سوپراسپرتهای چندسال اخیر بوده است؛ اما منصوری اعتقاد داشت که این خودرو هنوز دارای پتانسیل برای بهبود است. به همین منظور، آنها بدنهای جدید را برای فراری F12 تعریف کردند تا اندک مشکلات آیرودینامیکی این خودرو نیز برطرف شود. هرچند که تاریخچهی منصوری، چندان طولانی و سرشار از اتفاقات پرفراز و نشیب نیست؛ محصولات تولیدی این برند دارای تنوع و گستردگی بسیار زیادی هستند. در ادامهی مطلب، نگاهی کوتاه به شاخصترین مدلهای تولیدی یا ارتقاءیافته توسط منصوری داشتهایم.
این شرکت، رویاهای بلندپروازنهای در زمینهی ساخت هواپیما با طراحی بدنه و شرایط اختصاصی دارد. دپارتمان هوانوردی منصوری، محصولاتی کاملا سفارشی و تولید محدود ارایه خواهد کرد که نمای داخلی و خارجی مطابق با سلیقهی خریدار خواهند داشت. اگر این پروژه به سرانجام برسد، منصوری اولین تولیدکنندهی هواپیماهایی شخصی با بدنه و کابین فیبرکربن خواهد بود. منصوری بهلطف مالکیت کارخانهی تولید و قالبگیری فیبرکربن، محصولات متنوعی با این مواد عرضه میکند که علاوهبر نصب در خودروها، کاربری شخصی و لوکس دارند. بهعنوان مثال، کلاه کاسکت ایمنی با برند منصوری و مواد فیبرکربن، براساس اندازه سر سفارشدهنده، تولید میشود.
منصوری در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۸، نسخهای از پانامرا اسپرت توریزمو را معرفی کرد که روی کاپوت، سپرهای و اجزاء بدنه، مجهز به نسل جدید فیبرکربنها موسوم به کالج (collage carbon fiber) بود. این سبک، قبلا توسط منصوری روی بوگاتی ویرون و چند محصول دیگر هم وجود داشت؛ اما همراهبا رنگ قهوهای بدنه و کیفیت بسیار بالای دوخت چرم در فضای کابین، مورد توجه و تحسین کارشناسان قرار گرفت. منصوری همچنین، کیت بدنهی سفارشی برای خریداران SLS تهیه کرد تا بتوانند محصول خود را با همکاری طراحان این شرکت، شخصیسازی کنند. در فهرست پیشنهادی منصوری، علاوهبر قطعات فیبر کربن برای بدنه، انواع جلوپنجره، سپر، فرمان، صندلی، آینه بغل و رینگ اسپرت، قابل انتخاب هستند که میتوانند، مجموعا بیش از ۳۰۰ هزار دلار هزینه داشته باشند. آقای منصوری به ضعف خودروهای انگلستانی نسبت به آلمانی آگاهی بیشتری داشت و اغلب تغییرات بر روی ماشینهای انگلستانی، استفاده از قطعات خود ساخته شرکت Mansory بود. از آنجا که خودروهای آلمانی (مرسدس بنز و بی ام دابلیو) شرکتهای بسیار قدرتمندی بودند، بنتلی بهترین گزینه برای اولین همکاری با شرکت تازه تاسیس منصوری بود.
این رویکرد به مشتریان امکان میدهد تا خودرویی کاملاً منحصربهفرد و مطابق با سلیقه خود داشته باشند. نام این نسخه لامبورگینی اوروس منصوری وناتوس کوپه اوو است که نه تنها قابلیتهای نسخه اصلی حفظ شده، بلکه بهبودهای بسیاری در این مدل وجود دارد. طراحی C شکل کاملا نشان میدهد که این نسخه در هر کدام از جزئیات موجود دارای دقت و فناوری بروز میباشد. طراحی داخلی این خودرو خیلی به جتهای خصوصی لوکس شبیه شده است و نسبت به خودروهای دیگر منصوری، میزان خیلی کمی از فیبرکربن استفاده شده که به نوع خود جالب است. البته این کم شدن به معنای حذف شدن نیست و همچنان در داخل این خودرو، در کنسول مرکزی عقب و دربها به صورت تزئینی استفاده شده که تضاد بسیار زیبایی با رنگ چرم کرمی لوکس بوجود آورده است. این برند با مدیریت و مالکیت کوروش منصوری هر روز با خبرهای جالبی به تیتر اول رسانههای خودرویی جهان میرسد و طرفداران بیشتری را به خود جذب میکند.
منصوری برای هر دو خودرو نسخه تیون شدهای را تولید کرده است؛ در واقع این شرکت نسخه استون مارتین DB9 را با نام منصوری کوروش DB9 و استون مارتین DB11 را با نام منصوری سیروس DB11 طراحی کرده است. سلطان تیونینگ جهان کوروش منصوری به تازگی عنوان کرده است برنامههایی برای ورود به دنیای هوانوردی دارد. تصاویری که از پروژه جدید منصوری منتشر شده است نشان میدهد که برنامه او فراتر از تزئیین هواپیماست. آستون مارتین DB11، یکی از زیباترین و سریعترین خودروهای تولیدشده توسط این شرکت انگلیسی است که نسخهای ارتقایافته از مدل قبلی یعنی آستون مارتین DB9 محسوب میشود. منصوری هر دو مدل گفتهشده را تیون کرد که نسخه اولی را منصوری کوروش و نسخه دومی را منصوری سیروس نام نهاد.
استفاده از این ترکیب در داخل و خارج بوگاتی منصوری علاوهبر اینکه ظاهر و باطن خودرو را با هم هماهنگ کرده، زیبایی نفسگیری هم به آن بخشیده است. Bugatti Veyron 16.4 در خودروی جدید کمپانی منصوری با نام لینا وینچرو (Linea Vincero) نمایان شد. نام این ماشین تیونشده از یک موسیقی کلاسیک الهام گرفته شده است که مانند سایر خودروهای منصوری، ظاهر خودرو با مدل استانداردی که توسط برند عرضه شده بود؛ کاملا متفاوت است. این خودرو نهتنها لوکسترین شاسیبلند دنیا به شمار میرود، بلکه به لطف تغییرات منصوری به یک اثر هنری تبدیل شده است. تلفیق فناوری پیشرفته رولزرویس با طراحی و مهندسی دقیق منصوری، کالینان را به خودرویی برای خاصترین افراد جهان تبدیل کرده است. از جذابترین و سریعترین محصولات تولیدی استون مارتین میتوان به DB11 اشاره کرد که البته نسخه ارتقا پیدا کرده استون مارتین DB9 به شمار میرود.
پس از پایان دوره دبیرستان و قبل از شروع جنگ تحمیلی در ایران، او به همراه خانودهاش به انگلستان مهاجرت کردند. او از کودکی به اسباب بازی های ماشین علاقه داشت و نگاهش به ماشین ها به گونه ای دیگر بود. او در مدارس اغلب نقاشی هایش را با موضوع ماشین میکشید و از طرح و رنگهای مختلفی برای نقاشیهایش استفاده میکرد. سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است. تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پارسینه است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
منصوری فقط یک نسخه از این خودرو را تولید کرده و با قیمت 2.5 میلیون دلار آن را فروخته است؛ یعنی قیمت آن دو برابر قیمت نسخه اصلی بوگاتی ویرون است. کمتر کسی جرات میکند سراغ تیونینگ ماشینهای رولز رویس برود، اما منصوری آنقدر جسارت دارد که تمام کابین رولز رویس را به سلیقه مشتری خود تغییر دهد. نمونه شاسی بلند کالینان کمپانی رولز رویس که فقط توسط منصوری تولید شده است به مدل بیلیونر معروف است؛ چراکه قیمت آن در حدود 1.3 میلیون دلار است. همانطور که گفتیم فعالیتهای سلطان تیونینگ منصوری تنها به لوکس کردن و تزئین خودروها محدود نمیشود و حالا این برند در لوکس کردن محصولات دیگر نیز وارد شده است. برند منصوری بزرگ ترین شرکت تیونینگ دنیا است و در این مقاله بیشتر با آن آشنا خواهیم شد.
شرکت Mansory فعالیتهای خود را در آلمان و سوئیس آغاز کرده و دفاتر فروش در شهرهای مختلف جهان از جمله اوساکا (ژاپن)، سئول (کرهی جنوبی)، لس آنجلس (آمریکا)، ابوظبی (امارات متحده عربی) و سنگاپور دارد. این شرکت در حال حاضر با شرکتهای بزرگی مانند استون مارتین، رنجرور، فراری، مازراتی، تسلا، لامبورگینی، مرسدس بنز، پورشه، بی ام دابلیو، آئودی، مک لارن، رولز روییس موتور کارز و بنتلی در حال همکاری است. این شرکت به تنظیم و ارتقاء ماشینهای اسپرت، سوپر اسپرت، شاسی بلند، سدان و اسپرت مشغول است. کارخانههای Mansory در سوئیس و آلمان دارای سالنهای فیبر کربن و امکانات رنگآمیزی مدرن هستند. این شرکت برای ماشینهایی مانند رولز روییس مجموعهای از رنگهای جدید و با کیفیت را به کار میگیرد.
از آن زمان تاکنون، من هزاران مطلب مختلف در حوزه های متفاوت نوشتم و با رسانههای مختلفی همکاری کردم. البته مانند دیگر مدلها قیمت دقیقی برای گاریا منصوری کوروس مشخص نشده است، اما به احتمال زیاد بسیار بالا خواهد بود چرا که این نسخه ترکیبی از لوکس و خلاقیت میباشد. قیمت این خودرو به صورت عمومی منتشر نشدهاست، اما میشود حدس زد کسی که برای خرید بوگاتی شیرون مشکلی نداشته باشد، برای سفارشی سازی آن هم پول کم نخواهد آورد. همچنبن تغییراتی در جلوپنجره، اسپویلرها، دیفیوزر عقب و گلگیرها اعمال شده است تا کالینان ظاهری تهاجمیتر و اسپرتتر پیدا کند. در این مقاله باکامیون به بررسی دقیق رولزرویس کالینان تیونینگشده توسط منصوری و تاریخچه و جایگاه شرکت منصوری میپردازیم. با نصب اپلیکیشن همراه مکانیک، یک دستیار متخصص خودرویی داشته باشید و از خدمات متنوع این شرکت بهرهمند شوید.
با ورودیهای هوای بزرگتر، جریان هوا بهتر از نسخه اصلی به سمت موتور و ترمزهای اتومبیل حرکت میکند و در خنککردن موتور لامبورگینی هوراکان تاثیر بسزایی دارد. کوروش منصوری، که در ایران متولد شد، پس از مهاجرت به آلمان تحصیلات خود را در زمینه مهندسی خودرو به پایان رساند. تجربه و دانش فنی او در زمینه خودروهای لوکس، بهخصوص در تیونینگ و طراحی، زمینهساز راهاندازی کمپانی منصوری شد. تاکنون روی 4 بوگاتی ویرون و یک بوگاتی شیرون توسط لوکس ترین شرکت تیونینگ جهان کار شده است. این مدل ماشینها بدنهای از جنس فیبر کربن دارند و طراحی پنجره آن شبیه بال پرنده است. کاری که شرکت تیونینگ منصوری انجام میدهد، تولید محصولاتی فوقالعاده متمایز برای همین افراد است.
گرونوس کوپه EVO C یکی دیگر از پروژههای ویژه منصوری میباشد که با استفاده از کیت بدنه و طراحی آیرودینامیک ساخته شده است. در این مدل درهای عقب مدل اصلی کاملا حذف شده و به کوپه تبدیل شده است و درهای جلو با الهام از مدلهای رولزرویس به شکل تابوت باز میشوند. به گفته منصوری تنها 8 نسخه از این مدل در کل به صورت کاملا سفارشی و سلیقه مشتریان ساخته خواهد شد. منصوری Linea D’Oro که بر پایه رولز رویس کالینان ساخته شدهاست، یکی از این مدلهاست که به طور اختصاصی در نمایشگاه خود منصوری در دبی وجود دارد. این مدل از کالینان با یک کیت بدنه و تزئیناتی که بر پایه و اساس طلا و فیبرکربن هستند، تغییر پیدا کرده است. در طراحی داخلی این ماشین همانند ظاهر بیرونی از فیبر کربن استفاده شده و با الیاف طلایی تزئین شده است.
جدیدترین محصول کمپانی منصوری که از لحظه رونمایی به معنای واقعی دلها و نگاهها را لرزانده است، با نام لومنصوری (Le Mansory) در سه دستگاه با قیمت پایه 1.2 میلیون دلار بهصورت محدود تولید میشود. کمپانی منصوری در ساخت بدنه این خودرو از فیبر کربن به همراه ورودی و خروجی هوا به سبک ماشینهای فرمول یک استفاده کرده است. حاصل دسترنج تیم منصوری روی این اتومبیل این بود که از فراری F12 خودروی La Revoluzione را ساخت. ما با بهرهگیری از تجربه و تخصص تیم حرفهای خود، به ارائه خدماتی مطمئن و سریع برای مشتریان ایرانی علاقهمند به خودروهای آلمانی و ژاپنی لوکس پرداختهایم. منصوری برای نام نسخه تیون شده بوگاتی ویرون از نام یک موسیقی کلاسیک استفاده کرده است. این خودرو همانند سایر تیونینگهای این شرکت از لحاظ ظاهری کاملا متفاوت با نسخه استاندارد به نظر میرسد.
منصوری با در نظر گرفتن قطعاتی جدید شامل سرسیلندر، یاتاقان، میللنگ و پیستون جدید برای موتور 8 سیلندر خورجینی توربوشارژ این خودرو توانست عملکرد آن را نیز نسبت به قبل ارتقا دهد. از این رو قدرت این شاسی بلند جذاب از 537 اسب بخار به 829 اسب بخار افزایش پیدا کرده است. از آنجایی که خودروسازان محصولات برقی خود را برای ارائه بهترین عملکرد بهینه میکنند، تعداد محدودی از تیونرها به ارتقای آنها میپردازند؛ چرا که امکان دستکاری زیادی در آنها وجود ندارد. صندلیهای اداری از جنس چرم و فیبرکربن بر اساس سفارش شخصی و مطابق با ارگونومی بدن سفارش دهنده از دیگر تولیدات منصوری است. اما این بالشتها از جنس چرم مرغوب و با دوخت لاکچری هستند و قیمت آنها نیز 129 یورو است.
فراری F12 به عنوان یکی از بهترین سوپراسپرتهای جهان محسوب میشود، اما کوروش منصوری بر این باور بود که این خودرو میتواند عملکرد بهتری را ارائه دهد. در همین راستا برای فراری F12 بدنهای جدید را در نظر گرفت و توانست حتی مشکلات آیرودینامیکی آن را نیز برطرف سازد. معمولا تیونینگ روی ماشینهای خاص صورت میگیرد؛ ماشینهایی مانند بوگاتی، بنز، بی ام دبلیو و غیره. تیونینگ بیشتر به منظور خاص کردن یک ماشین انجام میشود و در نتیجه آن قیمت اتومبیل از قیمت مدل معمولی آن بیشتر است. تیم تیونینگ منصوری با افزودن ورودیهای هوای بزرگتر، قاب آینه از جنس فیبرکربن و رکابهای جدید به لامبورگینی هوراکان، این خودرو را پهنتر و آیرودینامیکتر کرده است. جریان هوا اکنون بهتر از گذشته به سمت موتور و ترمزها حرکت میکند و تاثیر مثبتی بر خنکسازی آنها دارد.
یکی از مورد بحثترین مدلهایی که به تازگی توسط منصوری ارائه شده است مدل بیامو XM منصوری بود. با وجود عملکرد موتورهای بنزینی و هیبریدی، این مدل با تغییرات فیبر کربن و طراحی بدنه به یک اثر هنری تبدیل شده است. «برابوس» رقیب آلمانی منصوری هم نسخهای از این خودرو کوچک شهری منتشر کرده است. اما نکته اینجاست خریدارانی که نسخه منصوری را انتخاب میکنند، علاوه بر چرم لوکس، فیبر کربن، رنگهای درخشان مختلف و رینگ 18 یا 17 اینچی، امکان انتخاب کیت بدنه پهن را هم دارند. کمپانی منصوری بیشتر بر تیونینگ و شخصیسازی برندهای معروفی مانند لامبورگینی، فراری، رولزرویس، بنتلی، پورشه، مازراتی، و بوگاتی تمرکز دارد. هر یک از پروژههای این شرکت ترکیبی از مهندسی دقیق، طراحی هنری و استفاده از بهترین مواد اولیه است.
شرکت تیونینگ منصوری روی تیونینگ و لوکس کردن تعدادی از تولیدکنندگان اتومبیل خاص کار میکرد؛ برندهایی مانند رولز-رویس، بنتلی، استون مارتین و فراری. قراردادن این پیشرانه در La Revoluzione باعث شد این ماشین بتواند 1200 اسب بخار قدرت تولید کند و صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت را در زمان 2.9 ثانیه بپیماید. شاید برایتان جالب باشد که برند منصوری تنها در زمینه تیونینگ ماشینها فعالیت ندارد، بلکه این کمپانی به سراغ ارتقا ظاهر و مشخصات فنی موتور سیکلت زاپیکو نیز رفته است. بدنه، شاسی و رینگهای این موتور از جنس فیبر کربن است و 340 کیلوگرم وزن دارد. لینهآ وینسرو (linea vincero) سال ۲۰۰۹ معرفی شد و تنها بوگاتی ویرون با تیوینگ یک شرکت مستقل در دنیا بود.
طرح اول 2 لوله اگزوز مرکزی است و طرح دوم از 4 لوله اگزوز جانبی تشکیل شده است. منصوری کابین خودرو را خیلی تغییر نداده و فقط به گلدوزی آرم خود و دکور کربن لاکی اکتفا کرده است. بدنه خودرو 2 اینچ بزرگ شده که با رینگهای 21 اینچی جدید ظاهر این خودرو را تکمیل میکنند. البته نشریه Road and Track آگهی منتشر کرد که ارزش این خودرو را 2.1 میلیون دلار تخمین زده بود که اختلاف خیلی زیادی نسبت به قیمت فروش فعلی این خودرو که حدود 800 هزار دلار است، محسوب میشود. بدون شک از بین شاهکارهای مهندسی بیشماری که در خودروهای منصوری دیده میشود، نمیتوان یکی را بر دیگری برتر دانست.
با این تغییرات شتاب صفرتاصد خودرو به 4.8 ثانیه رسیده است البته حداکثر سرعت این خودرو همچنان محدود به 250 کیلومتربرساعت است. کولینانی که منصوری تیون کرده، بیش از نیم میلیون یورو (40 میلیارد تومان) قیمت دارد. رولزرویس کولینان سال 2018 به بازار آمد اما طرفداران واقعی این برند توجهی به آن نکردند. فیسلیفت این خودرو سال 2024 انجام شده ولی وضعیت آن بازهم بین مشتریان بدتر شد؛ چون دیگر کسی آن را خودرو شیک نمیدانست. اکنون منصوری با اصلاح برخی مشخصههای این خودرو، بهدنبال جذب مشتریان جدید است.
چرم سیاه و سفید آلکانترا با جزئیات آبی در کنار لوگوی منصوری هیچ نشانی از شرکت فورد ندارد؛ حتی سقف خودرو و پلههای ورودی کابین هم با چرم پوشانده شدهاند. بدون شک شرکتهای بسیاری در جهان در حوزه تیونینگ خودرو فعالیت میکنند؛ اما هر شرکتی نه جرات بهینهسازی خودروهای الکتریکی را دارد و نه قدرت انجامش را. از دلایلی که شرکتهای دیگر دستی به سر و روی خودروهای الکتریکی نمیکشند، بهینهبودن این ماشینهاست. رنگهای سفارشی بدنه و خطوط طراحی خاص، ظاهری منحصربهفرد به این رولزرویس بخشیده است و چرخهای آلیاژی 24 اینچی منصوری نهتنها زیبایی خودرو را دوچندان کردهاند، بلکه عملکرد آن را نیز بهبود میبخشند. از سایر تغییراتی که منصوری برای تسلا مدل اس در نظر گرفت میتوان به رینگهای 22 اینچی با کولیس ترمز سبز به همراه نوارهای سبز رنگ به بدنه خودرو اشاره کرد.
همچنین، در بخش عملکرد منصوری این مدل را به 900 اسب بخار ارتقا داده است که به همراه طراحی و بدنه جذاب آن توانایی دست یابی به سرعتهای باورنکردنی را دارد. علاوه براین، مشتریان خاص میتوانند با سفارش بدنه زرهی از حفاظت بیشتری در خودرو خود برخوردار باشند. بیشتر کاربران منصوری را به تیونینگ خودروهای لوکس میشناسند، اما این برند در دنیای موتورسیکلتهای جذاب نیز ابتکارات خاصی نشان داده است. یکی از نسخههای ویژه، موتورسیکلت سفارسی زاپیکو میباشد که با خلاقیت و طراحی خاص منصوری نمایش لوکسی را به نمایش گذاشته است. در اصل این مدل نسخه مشهور هارلی دیویدسون تاندربایک است که با چاشنی لوکس و جذاب منصوری دارای جزئیات ظریف و جذاب میباشد. اگر تنها هدف شما از خودروهای منصوری جلب توجه است، قطعا «منصوری ورلد کلاس Grand Entreé» انتخاب شماست.
سبک بدنهی گلف کارت، مدلهای هستند که معمولا در زمینهای گلف برای جابهجایی افراد و تجهیزات آنها استفاده میشوند. این خودروها، کوچک و کمسرعت هستند؛ اما برای طبیعتگردی در املاک شخصی و محیطهای وسیع، کاربرد دارند. میزهای اداری و چراغهای لوکس، دیگر محصولات مرتبط با دپارتمان اداره و خانه (Home and office) در شرکت منصوری هستند. در کابین نسخه Gronos تریم چرمی با المانهای مشکی براق و مشکی کربنی به کار رفته است. در نسخه دیگر هم اجزایی مثل صندلیها، رودریها، داشبورد و کنسول مرکزی از تریم نقرهای با المانهای نارنجیرنگ بهرهمند شدهاند.
روئلتو در حالت استاندارد خود، از موتور ۶٫۵ لیتری V12 تنفسطبیعی با ۸۳۶ اسببخار بهره میبرد. سه موتور الکتریکی نیز در کنار این موتور بنزینی قدرت ترکیبی خودرو را به ۱٬۰۲۹ اسببخار میرسانند. منصوری با تمرکز بر تیونینگ موتور بنزینی، توانسته است ۵۰ اسببخار دیگر به این مجموعه اضافه کند و قدرت ترکیبی را به ۱٬۰۷۰ اسب بخار برساند. مهندسان کمپانی منصوری با تیونینگ و ارتقای موتور آئودی RS 7 تا حدود بیش از 1000 اسب بخار خروجی از آن گرفتند. هرچند که شرکت منصوری قیمت این نسخه ویژه را اعلام نکرده است نسخه معمولی آئودی آر اس 7 حدود 128 هزار و 600 دلار میباشد.
نوویتک پس از تغییرات ظاهری، سراغ موتور V۶ سهلیتری biturbo و سیستم هیبریدی آن رفته است. مبدلهای کاتالیزوری فلزی ۱۰۰ سلولی و سیستم اگزوز جدید نیز روی فراری ۲۹۶ GTS نصب شدهاند. این خودرو اکنون ۳۸ اسببخار قدرت بیشتری تولید میکند و حداکثر توان آن به ۷۰۱ اسببخار رسیده است. درنتیجه مجموع قوای فنی هیبریدی فراری ۲۹۶ GTS در نسخه نوویتک به ۸۶۸ اسببخار افزایش یافته است. این فورد یکی از افراطیترین تغییراتی است که منصوری تا به حال معرفی کرده است.
کوروش منصوری سال 1339 در شهر چالوس متولد شد و پس از دوره دبیرستان به انگلستان مهاجرت کرد. او که از همان ابتدا به ماشینهای لوکس و طراحیهای منحصر به فرد علاقهمند بود، خیلی زود متوجه شد بازار پرمخاطب انگلستان فاقد توان مهندسی لازم برای ارتقا ظاهر خودروهاست. او این جسارت را به خرج داد که به سراغ ماشینهایی برود که کمتر کسی به سراغ تزئین و تیونینگ کردن آنها میرفت. سالها است که تیونر ایرانیالاصل یعنی کوروش منصوری، گرانترین و لوکسترین خودروهای جهان را برای مشتریان مرفه و مشهور خود تیون میکند تا آنها مالک خودرویی خاصتر نسبت به دیگران باشند. ونکوئیش S با طرج بدنهی سیاه زرد یا تمام سفید، همراه پوشش چرم در تودریها، فرمان و سقف، فاقد فیبر کربن در محیط خارجی بدنه بود. زیر کاپوت این خودرو، ادوات مختلف مثل میلههای تعادلی دسته موتور و پوشش خارجی تجهیزات فنی، دارای مواد فیبر کربن هستند تا وزن خالص، به عدد بسیار خوب ۱۸۵۰ کیلوگرم برسد.
بهترین تیونینگ شمال غرب کشور